Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility אור מירושלים 💫 לשבת כי תשא ופרה | אפרת בזק
top of page

אור מירושלים 💫 לשבת כי תשא ופרה | אפרת בזק

ב''ה התכנסנו הבוקר בכותל, נשות עיר דוד והעיר העתיקה, לומר 'נשמת כל חי', על שיחרורו המרגש של נדב חיים משערי צדק, בתום ששה שבועות של תפילות וגבורה.


שלוותה של השבת כבר החלה להאיר בפנינו. לעיתים אבני הכותל מגלות לנו 'פנים חדשות', או אולי אנו בעצמנו מקבלים קצת 'פנים חדשות', פני שבת נקבלה.


מתנת השבת חוזרת בפרשות השבוע, יחד עם בניין משכן להשראת השכינה:

''אַךְ אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ כִּי אוֹת הִיא בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם לְדֹרֹתֵיכֶם לָדַעַת כִּי אֲנִי ה' מְקַדִּשְׁכֶם... קֹדֶשׁ הִיא לָכֶם... קֹדֶשׁ לה'... אֶת הַשַּׁבָּת... בְּרִית עוֹלָם''.


החיבור בין המקום הקדוש והעם הקדוש ביום הקדוש, מתוארים יפה בלשונו של ש"י עגנון:

🥂 "מה יפה כניסת השבת אצל כותל המערבי. אבני הקודש שקדושתן מאירה לנו מתוך חשכת גלותנו מוסיפות עליהן תוספת קדושה מקדושת השבת, שישראל קדושים מתקדשים בו ובזכירתוֹ ובשמירתוֹ עתידים להִגאל.


🎻 בעל פה או מתוך סידור עומד יצחק ומתפלל. פעמים נמשך לִבּו אחר הניגונים הפשוטים והנלבבים של הפרוּשִים ופעמים אחר ניגוניהם של החסידים. פעמים אחר ניגוני החסידים המתפעלים שיִראתם בלִבּם, ופעמים אחר ניגוני החסידים המתלהבים שתפילתם אשׁ להבה.

🎼 ובתוך כל ניגון וניגון מתנגן בלבו של יצחק ניגון שׁלו, עִם תערובת של ניגון שקיבל מעירו.


מהתפעלות הלב מעביר יצחק כל אשמותיו מלבו והוא דומה בעיניו כתינוק שלא חטא, נקי מכל דופי כבימים הראשונים... עם תוספת קדושה מקדושת השבת שבירושלים. ✨ מה יפה אור החסד לנפש הנכספת". ✨ (תמול שלשום).


שבת שלום ומבורך🥂

0 תגובות
bottom of page