Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עדנה נבון-מסע אל מעבר לנהר
top of page

עדנה נבון-מסע אל מעבר לנהר


אחיות למסע,

רציתי לשתף אתכן במסע האישי שלי בעולם התשובה. את המסע האישי התחלתי לפני 31 שנים וכיום אני אם ל-8 ילדים וסבתא ל-9 נכדים מקסימים. אשמח לשתף אתכן בקטעים שונים עליזים כקודרים בתהליך התשובה.


לחזור בתשובה

לחזור בתשובה זה כמו "יום הולדת"…

האדם נולד מחדש, ואפילו עוגת יום הולדת נמצאת כאן ועליה נרות רבים.

לאמיתו של דבר יש לי שתי עוגות השייכות ליום ההולדת, האחת היא זו הקודמת, בה היו נרות רבים, אך בתהליך ארוך ומתמשך הם כבו בזה אחר זה נר אחר נר. לא אני כיביתי אותם, דומה היה כאילו יד נעלמה מכבה אותם, והיאוש, העצב, הזעם והכאב הלכו וגברו עם כל נר שכבה.

חשתי יותר ויותר חסרת אונים, קטנה ועזובה, רוקנו אותי מכל מה שרציתי, חלמתי וחשקתי.

ואז, לפני שנכבה הנר האחרון ונשארתי לבד לגמרי בחושך פתאום נתן מישהו בידי נר אחד קטנטן ואמר: אני מכבה את הנר האחרון! עתה בידך האפשרות לבחור ולהחליט מה תעשי עם הנר החדש הקטנטן, שנתתי לך כעת, "מה עלי לעשות עימו??"


התשובה הדהדה בתוכי – לכי!

בנר הקטן שבידך לכי והתבונני באור, באותה מהות אדירה – שתורה שמה!

הלכתי – – –

היתה לי ברירה?

אף אחד לא רוצה להישאר בחושך הגמור. ולבד.

והנר הקטן הזה, שאורו היה כה קטן ודל בתחילה, זהר, נצנץ והדליק אצלי עוד ועוד נרות, והאור הלך וגדל מדי יום – –

זוהי העוגה השניה שלי – כולה זוהרת בברק נרותיה: אך עתה אין בי פחד, שמא תבוא יד נעלמה ותכבה את הנרות בשנית.

כי את שלהבת י-ה אי אפשר לכבות, לעולם!!!

התהליך

…לפתע אתה כתינוק שאינו ידע מאום: מאכילים אותו, משקים אותו, נושאים אותו על כפיים והוא מתבונן סביבו, קולט ברעבתנות את המתרחש, לעיתים שולח חיוך משמח את כל הסובבים.

אולם זה קצת מוזר להיות אדם מבוגר כתינוק. אצל התינוק כל יום הוא עולם ומלואו, קצב הגדילה הוא מופלא ביותר וניכרים שינויים מדי יום ביומו. כך גם בעולמך: הינך גדל במהירות, צעד רודף צעד והנה אתה לומד לפסוע לבד, אמנם בתחילה כמו ילד קטן הינך זקוק לתמיכה ומושיטים לך יד, אך אחרי מספר נסיונות הינך פוסע לבד ולו כמה פסיעות… והכל שמחים שהנה הילד הקט כבר פוסע לאיטו… ולבדו.

אחר אתה לומד לדבר ולפטפט, בתחילה ככל הילדים הינך מבלבל מילים ומושגים, אומר טעויות מצחיקות כי טרם למדת להשתמש כהלכה באוצר המלים והמושגים שרכשת זה עתה.

השנים חולפות, הינך גדל, לשונך מתגלגלת אתה כבוגר: לא עוד פסיעות מהוססות, טעויות וערבוב מושגים אלא הנהגות של בוגרים ובקיאים…

אט אט נוצר איזון בין גילך האמ

0 תגובות

הלא לכל שירייך אני לינור / הר’ ימימה מזרחי

הלא לכל שירייך אני לינור/ הר’ ימימה מיזרחי ירושלים של זהב אקנה לך! מבטיח ר’ עקיבא לרחל. הוא התכוון לתכשיט זהב יקר שהיה נפוץ אז, כתר בתבנית ירושלים או בלשון אחרת בתלמוד: “עטרות כלות”. וכך הוא עושה. לא

bottom of page