Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility משלוח מנות בריא זה אפשרי. וגם עולה פחות…
top of page

משלוח מנות בריא זה אפשרי. וגם עולה פחות…

אני רוצה להציע מס’ אפשרויות למשלוחי מנות בריאים ושווים ולא יקרים!

1. מגש פירות



חיתוך של פירות העונה. רצוי מס’ סוגים של פרי כדי שנוכל לברך 2 סוגי ברכות… למשל תמרים ובננות ותפוחי-עץ…אגוזים שונים (בננה-בורא פרי האדמה והשאר – “עץ”) אפשר להשקיע מס’ ש”ח במגש חד-פעמי וזה יוצא צבעוני ושווה. אם שולחים את המשלוח “על הבוקר” – הרי שהמשפחה המקבלת “מנשנשת” זאת במקום ממתקים וזה מהווה ארוחת בוקר….

2. מגש ירקות

חיתוך של שלל ירקות בתוספת של נבטים שונים עם תוספת של מטבל. (טחינה ביתית, ממרח אבוקדו חמאת בוטנים טבעית… וכו’). מגש כזה יכול להוות תוספת לסעודת החג…

3. סלטים כתוספת למנה הראשונה של סעודת החג


* אפשר להכין ארבעס, (גרגרירי חומוס מבושלים עם מלח ופלפל שחור).

* ממרח חומוס. (לאחר שבישלנו את גרגירי החומוס, שמים חלק בצד ומשתמשים במים שהגרגרים בושלו בהם, מוסיפים טחינה גולמית, 1-2 שיני שום, קצת כמון ויוצא ממרח חומוס משובח.

* סלט גזר: מקלפים 5 גזרים טריים, מרסקים לפי סוג חיתוך שאוהבים במעבד, מוסיפים פטרוזיליה/כוסברה. מיץ לימון, שמן זית ומלח. יוצא מעדן.

* סלט מלפפונים: 5-7 מלפפונים טריים וקשים. 8-10 צנוניות. (אפשר כמובן יותר). שוטפים היטב את המלפפונים והצנוניות, מרסקים אותם במעבד בחיתוך הדק. מוסיפים חתיכות שקדים או קשיו שקלינו קצת על המחבת. למי שאוהב – אפשר להוסיף קצת פטרוזליה קצוצה או שמיר. מלח, שמן זית ומיץ  לימון לפי הטעם. עדן!

4. תבשיל חם כתוספת למנה העיקרית


ירקות מוקפצים: 3גזרים. 2 פלפלים אדומים. בצל אחד גדול. נבטים סיניים ופטריות (אם אין טריות אפשר מקופסא). מחממים       מחבת/סיר לאחר 20 שניות שמים 1 כפית שמן קוקוס מקצצים את הבצל ומוסיפים. לאחר מכן מוסיפים את הגזר (חתוך לאורך כמו מקלות) לאחר מכן את הפלפל שחתוך כנ”ל הפטריות ולבסוף הנבטים. אפשר לתבל עם מלח, פלפל שחור או רוטב סויה.

כמובן שהיצירתיות היא אינסופית ולא משנה אם אתם האורחים או המארחים – פשוט ובריא יותר לעשות משלוחי מנות כאלה ואחרים… יש מס’ ימים לחשוב, לתכנן ולהתכונן ולהכין…

פורים שמח… (א פרייליעכע פורים)

חדוה שטרנברג הומאופטית ונטורופתית.

0 תגובות
bottom of page