Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility מה הקשר בין אחדות לבריאות?
top of page

מה הקשר בין אחדות לבריאות?

היום יותר ויותר מדברים על אחדות העולם. בתפיסה היהודית נושא האחדות קיים מאז ומעולם. מבחינה פילוסופית דואגים להדגיש את האחדות מול האינדיבידואליות, בחינוך דואגים להזכיר כמה חשוב אחדות בקהילה מול פירוד (כנראה שרק בפוליטיקה עוד לא הבינו את סוד האחדות…)

בנושא הבריאות תפיסת האחדות באה פחות לידי ביטוי אולם גישות שונות ברפואה הטבעית מדברות על כך. בהומאופטיה אנו תמיד מדברים על אחדות העולם ועל הקשרים השונים בין האדם לעולם. בין האדם ומשפחתו בין איברי ומערכות האדם בינן לבין עצמן בין הרובד הרגשי והפיזי בקיצור, הכל קשור ומחובר עם הכל….

האחדות מראה על הבריאות של האדם. תשאלו למה? מה זה קשור? כשכל איברי ומערכות הגוף עושים את שלהם הרי שהבנאדם לא מרגיש בכלל את עבודת ותפקיד האיברים והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה ולהשיג את מה שהוא רוצה.

ברגע שחלילה אין אחדות, אחד מהאיברים “שובת” או הושבת (לא ניכנס כרגע לסיבות…. זה נושא אחר) הרי שפתאום הבנאדם לא מרגיש טוב (לפי מהות ותפקיד האיבר/מערכת הגוף) האיבר מקבל את “רשות הדיבור” ומתריע ושולח סימנים של תופעות/כאבים/סמפטומים והבנאדם יודע שהוא לא מרגיש טוב או חולה. ברפואה הרגילה הוא יקבל תרופה או תכשיר כדי שיורידו/יסלקו את הכאב ואילו ברפואה הטבעית כמו גם בהומאופטיה יידרש תהליך אחר לחלוטין.

אתן דוגמא. כולם שמעו על “תולעים”…. רואים ילד שכל הזמן מגרד ומציק לו. אין לו תיאבון. לעיתים ישנם עיגולים שחורים מתחת לעיניים בוכה מגירודים בעיקר בערב, בלילה ולאחר בדיקה וחיפוש “הופ” מצאו תולעת… ברפואה הרגילה – ילכו לרופא ילדים ויקבלו איזשהו תכשיר לבליעה שאולי יגרום למותם של התולעים.

בהומאופטיה – כמו גם ברפואה הטבעית – נשאל למה הופיעו התולעים? עד כאן השאלה המשותפת… הפתרון קצת שונה בין 2 הגישות.

ברפואה הטבעית יגידו ובצדק שהילד לא אוכל תזונה מזינה אלא יותר ג’אנק פוד וממתקים לא מעכל כמו שצריך ולכן באו התולעים. יתנו תזונה מתאימה אשר ברוב המקרים בהחלט עוזרת ומשנה את המצב  ב”ה לטובה .

בהומאופטיה – יבדקו מתי התחילה תופעת התולעים? מה קרה לילד שמאז אותו “אירוע” הופיעו התולעים. ההסבר לתולעים לפי השקפת “אחדות העולם” מכיון שהילד לא מעכל את האוכל נוצר מצב לא הגיוני שבו שוכב לו “מזון” תוסס ורקוב שיכול לגרום לנזק במערכת העיכול. “מגיעה גברת תולעת” ומתחילה להיזון מהשיירים הלא מעוכלים והנה היא עוזרת לילד להמשיך לתפקד רק במחיר של גירוד, חוסר נוחות ולעיתים אף כאבים. “המחיר” הזה הוא עדיין יותר טוב מאשר מחיר של סבל וכאבים עזים יותר ומסובכים יותר.

התהליך של “חוסר עיכול” נגרם מאיזושהי סיבה גבוהה יותר. הרי רק לפני מס’ חודשים הכל היה בסדר. לא תשמעו על תינוק בן יומו או בן מס’ חודשים שסובל מתולעים… למה? א. התינוק ניזון מתזונה אחרת מאשר ילד בן שנתיים ומעלה…. ב. ישנה יותר מסבירות גבוהה שקרה משהו שגרם לתופעת חוסר העיכול ומכאן להופעת התולעת אם תרצו כמו תרשים זרימה…

המטרה בהומאופטיה לא לסלק את התולעת אלא להבין מה הסיבה שהביאה את התולעת (התולעת נמצאת כאן כתוצאה לא כסיבה) ומרגע שפותרים את הסיבה להופעה הרי שממילא התוצאה כבר לא רלוונטית והתולעת “הולכת לחפש לה בית אחר”.

נשמע לא הגיוני בהתחלה אולי הזוי אבל הנסיון מראה שברגע שמטפלים ועוזרים בהיררכיה היותר גבוהה של האדם הרי שהפתרון מגיע מהר יותר ולאורך זמן…

כך אפשר להסביר עוד נושאים כמו כינים ועוד. חומר למחשבה…. מחכה לקרוא תגובותיכם,

איתך בדרך,

חדוה שטרנברג, הומאופטית.

הומאופטיה – הדרך לשיקום הבריאות.

0 תגובות
bottom of page