Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility לקראת הפסח 2 | חדוה שטרנברג | הומאופתית
top of page

לקראת הפסח 2 | חדוה שטרנברג | הומאופתית

לקראת הפסח 2 | חדוה שטרנברג | הומאופתית

חברת אשירה יקרה, המסר של היום: נ ק י ו נ ו ת ……

(האהבה או הסיוט שלך… אין אשה שהיא ממש ניטרלית לענין) בד”כ כשאנו יוצאות מהבית, אנו רגילות להיראות טוב או אפילו מצויין ובבית להסתובב עם איזה “שמאטעס” חולצה/חלוק ישנים ומרופטים – זה לא צריך להיות כך. אפשר לדאוג לבגד שיהיה בגד של הבית אבל שייראה מכובד לא פחות מהבגד שאת יוצאת איתו לעבודה/סידורים….. לנקיונות – תיקחי את הבגד המרופט והישן!! אל תהרסי בגד חדש כשאת הולכת לנקות.

בגלל ההתחדשות כולנו מרגישים רצון לחדש גם אצלנו. יש כאלה שמנקים את ביתם על בסיס יומי ויש על בסיס שבועי וכו’. בפסח, חברות הנקיון מנסות לפתות אותנו לקנות כל מיני חומרים ומתזים שונים. לחלון, לתנור, למקרר, לספה מעור – הכל מכל וכל…

אז הנה העצות שלי לנקיון: 1. למי שיש באפשרותה הכספית – יש חומרי נקיון היום שהם יחסית ידידותיים לסביבה (לא פוגמים בטבע) וגם לא פוגעים בנו, המנקות, זה רק עולה יחסית לחומרים הרגילים יקר יותר.

2. תמיד לעבוד עם כפפות על הידיים ולא לחשוף את העור לחומרים האלה. ולמי שתגיד שהיא לא מרגישה את הסמרטוט או את המים, יש היום כפפות ש”מתלבשות” הרמטית ליד. זה מגן במקצת, לפחות, על עור הידיים.

3. כשבוחרים חומרי ניקוי אפשר לבדוק אותם ע”י חוש הריח. אם אפשר לעמוד בריח שלהם זה יחסית לא מזיק. אלה שאי אפשר לעמוד בריח שלהם, שגורמים לחנק או לשיעול – אל תכניסו אותם הביתה!!

4. יש לשים לב! חומרי נקוי לא לשים בקרבת ילדים קטנים או במקום שהם יכולים להגיע אליהם לבד. זו סכנה!! אם קרה שילד פתח בקבוק ונגע או יותר גרוע שתה – מיד להתקשר למוקד חירום מגן דוד אדום ולקבל הוראות ולהתפנות דחוף לבי”ח.. על מוצרים חומציים ומוצרים על בסיס נפט לעיתים מומלץ לשתות חלב. (חלב הוא בסיסי ויכול לתת תשובה קלה לחומר החומצי עד למתן העזרה המתאימה). יש חומרים שהם כ”כ חריפים שברגע שבאים איתם במגע עם העור הם יכולים לגרום לגירוי/גירוד/פריחה/כויה. אם זה קורה – מיד לשטוף מתחת למים זורמים וקרים והרבה.

5. לא להחליף את הבקבוק המקורי בבקבוק אחר. שמעתי סיפור בענין שכזה: העוזרת לקחה שארית של חומר ניקוי ושפכה אותו לבקבוק מים מינרליים קטן. והחומר היה שקוף…. ובעלת הבית גילתה זאת בזמן! רק לחשוב מה היה יכול לקרות….. פחד-פחדים. לא לעשות את זה. תמיד להשאיר בבקבוק המקורי!!

6. להשתמש בחומרי ניקוי עדינים ולא בחריפים. יש חומרים (ולא אזכיר את שמם מסיבות מובנות) שכאשר משתמשים בהם הם ממש גורמים לחנק במערכת הנשימה. הם ממש מסוכנים! כל מיני תרסיסים לניקוי שומנים. אני ממליצה ומבקשת לא להשתמש בהם כי זה ממש מזיק לריאות.

7. אני חושבת שהמצאתי את העצה הבאה [קריצה]: כשיצאו המגבונים הלחים לתינוקות בערך, גיליתי זאת. אפשר לנקות איתם כל דבר. אבל ממש כל דבר. חוסכים מים, סבון, לא צריך את המגבונים המיועדים למטבח ולשומנים. תאמינו לי, ניסיתי! המגבונים של התינוקות מנקים הכל…. תיקנו את הכי פשוט בלי שום תוספת ועל בסיס מים ותתפלאו לראות את התוצאות. בעלי לא האמין לי ואח”כ נהיה חסיד נלהב. ממש לכל דבר. לנקות את המחשב שלו או שלך, את התנור, את המקרר…. בפרט שיש אזורים או מקומות שעודף מים יכול לקלקל או להרוס – המגבון הוא התשובה הבדוקה לכך.

8. כשיש ריחות של נקיון שכבר עוברים את הטעם הטוב וצריך בהזדמנות גם לנקות סירים במטבח – לקחת קליפות של תפוזים (בהזדמנות הזו, להכין מיץ תפוזים סחוט וטרי לכל בני הבית) או קליפות של לימונים, (להכין לימונדה) אפשר גם וגם ולהרתיח עם מים. תתפלאו מה שזה עושה….: א. זה מנקה את הסירים “משהו משהו”. ב. זה מפיץ ריח נעים ועדין של הדרים בבית.

9. מי-חם שצריך לנקות מאבנית, אם הגוף חימום בתוך המי-חם חומץ או מלח לימון יכול להרוס ולקלף את גוף החימום ואז כדאי להרתיח מים עם קליפות של לימון וקצת מלח בישול (אפשר גם לוותר על המלח). אם הגוף חימום נפרד בתחתית אן בעיה להשתמש במלח לימון ועדיין קליפות הלימון יעשו את אותה עבודה…

10. לאחר העבודה, אם הידיים יבשות (מעודף סבון… ועל הנזקים של הסבון בפעם אחרת…) אפשר לשמן אותן בשמן עדין. שמן שקדים, שמן קוקוס או כל שמן שיכול להיות לאכילה (ולא שמן מדי או מריח מדי) יכול לבוא בחשבון.

11. ולבסוף, אם יש לך אפשרות, קחי עזרה אפילו בתשלום. (אם יש לך מספיק שותפים בתוך הבית אז מצוין). עשי כל שביכולתך כדי לא להגזים בעבודת הנקיון. עדיף שהבית יהיה פחות נקי ואת תהיי יותר בריאה.

ושמעתי דבר יפה: כדי לא להציק לבעל ולילדים עם כל הנקיונות והשיגעונות אז: הילדים הם לא קרבן פסח, הבעל הוא לא חמץ ואת לא סמרטוט……

עד כאן המסר להיום, להתראות במסר הבא!!!

איתך בדרך, חדוה שטרנברג, הומאופטית. הומאופטיה – הדרך לשיקום הבריאות.

0 תגובות
bottom of page