Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility בלוטות יותרת כליה תקינות מצריכות שינה טובה | מכון ד”ר יפה
top of page

בלוטות יותרת כליה תקינות מצריכות שינה טובה | מכון ד”ר יפה

השעון הביולוגי של האדם מחייב אותנו לשכב במיטה ולהיות מוכנים לשינה כבר החל מהשעה 10 בלילה. אם אנחנו לא שוכבים לישון עד השעה 11 בלילה, החמצנו את גל התיקון לבלוטת יותרת הכליה. כמו שלגולש שתופס גל תהיה חוויה גדולה, אלה המאפשרים לגל לעבור אותם, או הולכים לישון מאוחר מדי, יחמיצו את מה שלו הם זקוקים.

אם את בקשר טוב עם הגוף שלך ואינך אוכלת, שותה או נהיית ערה מבחינה רגשית אחרי השעה 9 בערב, את תרגישי שהאנרגיה שלך בירידה באופן טבעי. הקשיבי לגוף שלך כשהוא מסמן לך שאת יכולה להתחיל את הרגיעה. אם את לא מקשיבה לגוף שלך ומחליטה ללכת לישון אחרי השעה 11 בלילה, פרץ נוסף של אנרגיה שתחווי לא יאפשר לך ללכת לישון עד השעה 1 בלילה, מה שמחליש עוד יותר את בלוטות יותרת הכליה.

רוב האנשים הסובלים מעייפות יותרת הכליה הולכים לישון אחרי השעה 11 בלילה. באפשרותך למנוע את האנרגיה הנוספת שמגיעה אחרי 11 בלילה על ידי סירוב לאכול ולשתות אחרי ארוחת ערב, להתחיל להתנתק מהמכשירים הסלולריים, הטלוויזיה והאינטרנט עד 9 וחצי בערב וכמובן, להיות במיטה מוכנה לשינה עד 10 בלילה, כך שלבלוטות יותרת הכליה שלך אין הזדמנות לצבור תאוצה על מנת לספק לך אנרגיה עודפת.

למרות שרוב לוחות הזמנים של האנשים אינם מאפשרים זאת, זה עוזר לישון עד השעה 9 בבוקר.

גם כאשר הלילה שלך היה חסר מנוחה, שינה בין 07:00-9:00 בבוקר יכולה להיות מרעננת להפליא, משום שהשעון הביולוגי שלך מגדיל את רמות הקורטיזול בין 06:00-08:00 בבוקר. לסובלים מעייפות יותרת הכליה, רמות הקורטיזול לא יעלו גבוה או שבבוקר הן ינצחו מטה מהר מהרגיל, מה שימנע את הרגשת הערנות בבוקר. שינה בריאה דורשת התחשבות ב”מתי” את הולכת לישון ולמשך כמה זמן.

שינה עלולה להיות לא סדירה אם קורטיזול הלילה שלך הוא נמוך מדי או גבוה מדי. לקורטיזול נמוך בשעות הלילה, נסי לקחת שני ביסים מחטיף המכיל חלבון, פחמימות מורכבות ושומן איכותי לפני השינה כמו לחם מחיטה מלאה עם חמאת שקדים. מצד שני, אם קורטיזול הלילה שלך הוא גבוה מדי, אז חומצת אמינו יכולה לעזור להרגיע את הקורטיזול אשר יאפשר לך לישון טוב יותר.

קפאין דורש תשומת לב מיוחדת. רוב האנשים לא מבינים עד כמה ולמשך כמה זמן ההורמונים של המוח מושפעים מקפאין. שתיית כוס קפה אחת בבוקר עלולה להשפיע לרעה על השינה של אדם 18 שעות מאוחר יותר. אם יש לך בעיות שינה, כדאי להפסיק לשתות קפה, גם לא נטול קפאין, למשך שבוע. אל תשכחי שקפאין נמצא גם בקולה ושוקולד.

0 תגובות
bottom of page