Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility אמותינו בקור ואף אנחנו בקור(ונה) – נורית מימון
top of page

אמותינו בקור ואף אנחנו בקור(ונה) – נורית מימון

אז הימים ימי קורונה והמון דילמות עולות, באופן טבעי כבלנית מגיעות אלי המון התלבטויות לגבי טבילה האם זה בטוח? האם אפשר להדבק במקווה? ומה אנחנו עושות כדי להגן על הטובלות. הפוסט הזה נועד להביא לכן את המידע שבע”ה ירגיע אתכן אני מקווה… אז איך אפשר לטבול היום במקסימום השתדלות? כדאי להבהיר שאנחנו הבלניות עושות כמיטב יכולתינו כדי לשמור על הטובלות ועל עצמינו לטובתן. חשוב לומר שאנחנו כפופות להוראות משרד הבריאות ומתעדכנות בהן על בסיס יומי. נכון לרגע זה, על הטובלת לקבוע זמן עם הבלנית על מנת לצמצם נוכחות של נשים באותו מתחם. לבוא עם שקית גדולה להניח את הבגדים, מגבת מהבית וכפכפים עמידים למים, את מגיעה מוכנה לטבילה בדומה לערב שבת ,במקווה את מעיינת בעצמך יורדת לבור עם כפכפים ומסירה אותם רק כשאת במדרגה הרטובה הראשונה טובלת פעם אחת כדי להרטב ורק אז הבלנית נכנסת ואת מתחילה את מנין הטבילות שלך. בשונה מהרגיל מי שמברכת במים לא תזכה להנחת מגבת על הראש לצורך נטילת ידיים לפני ואחרי טבילה לפי המנהג תשתמשי בכוס חד פעמית ולא בנטלה. כשאת עולה מהמים הבלנית נמצאת בחוץ כדי לצמצם שהייה איך אנחנו הבלניות דואגות לך ולנשים שיטבלו אחריך? כשתגיעי תתבקשי למדוד חום, הבלנית תכנס למתחם בור הטבילה רק כשאת במים. היא תעמוד במרחק שיאפשר לה לראות שטבילתך כשרה ולא קרוב מידי הבלנית לבושה בחלוק וכובע חד פעמי עוטה מסיכה וכפפות המוחלפות כל טובלת לאחר חיטוי ידיים. לפני הטבילה הבלנית בודקת את רמת הכלור במים ומוסיפה לפי הנדרש הבלנית מחטאת את כל המשטחים כולל מעקה המקווה בחומרים לפי הנחית משרד הבריאות. החלפת מים תלויה במס הטובלות ובסוג הפילטר הקיים בבור בהתאם להוראות משרד הבריאות מזכירה לכן שבזכות נשים צדקניות נגאלנו ואני עתידים להגאל בע”ה.

נורית מימון, בלנית מושב גמזו.

תודה רבה לנורית מימון ולעוד כל כך הרבה בלניות ברחבי הארץ והעולם שדואגות לשמור על המרחב המקודש הזה ולאפשר טבילה בטוחה וסטרילית.- כמו כל השנה!! ועכשיו יותר מתמיד. תבורכו.

0 תגובות
bottom of page