Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility ‘אור מירושלים’ לשבת לך לך ולי”א מרחשוון | אפרת בזק
top of page

‘אור מירושלים’ לשבת לך לך ולי”א מרחשוון | אפרת בזק


השבת מתחיל המסע הגדול אל ארץ ישראל, ע”י אבי האומה, אברהם, והאם הראשונה, שרה. התורה מבטיחה להם את הארץ הזאת, לדורות: “שָׂא נָא עֵינֶיךָ וּרְאֵה מִן הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה שָׁם צָפֹנָה וָנֶגְבָּה וָקֵדְמָה וָיָמָּה. כִּי אֶת כָּל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה רֹאֶה לְךָ אֶתְּנֶנָּה וּלְזַרְעֲךָ עַד עוֹלָם. קוּם הִתְהַלֵּךְ בָּאָרֶץ לְאָרְכָּהּ וּלְרָחְבָּהּ כִּי לְךָ אֶתְּנֶנָּה.”

אתמול, י”א מרחשוון, היה יומה של רחל אמנו. רחל חיה במסירות נפש מיוחדת, והעניקה לנו לדורות מידות של אצילות ומלכות. רחל נקברה על אם הדרך, בבואה אל הארץ הנכספת. מאז ועד היום נותנת רחל כח לבניה בדרך בדרכי החיים… מתפללת על בניה ומובטחת שישובו לגבולם!

קבר רחל עבר גלגולים רבים, ושב לידי האומה במלחמת ששת הימים. השיר הבא מיטיב לתאר מעט מן התחושות של השיבה, הנחמה, והחיבור מחדש של כולנו עם אמא רחל, אם הדרך.

בערב שבת קודש זו, חוברים להם הציווי ”לך לך אל הארץ אשר אראך”, עם ההתרגשות שמול עיננו מתגשמת נבואת הנחמה, ועם התקווה והציפייה לאחינו שעדיין רחוקים, שיזכו גם הם לשוב לגבולם. שבת שלום ומבורך!

שוב לא נלך מילים: שמוליק רוזן לחן: אפי נצר

ראי אבק דרכים עולה מעיר שלם ורכב הברזל שועט אל מול עירך ועם שלם מביט, מביט בך כחולם כנפי פלדה חגות, חגות מעל קברך

ראי רחל, ראי ראי ריבון עולם ראי רחל, ראי הם שבו אל גבולם

ראי רוחות אייר נושאות טורי פלדה גם בנימין עמנו פה, וגם יוסף כוכב בית לחם מנצנץ ברעדה גם החלוץ עמנו וגם המאסף

ראי רחל, ראי…

מנעי קולך רחל, מנעי קולך מבכי כולנו פה, רחל, עם התרמיל על שכם שוב לא נלך רחל, ואת שוב לא תלכי שוב לא נלך רחל מני שדמות בית לחם

ראי רחל, ראי…

להאזנה:https://youtu.be/_PId8BXqhVo

0 תגובות
bottom of page