Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility טיפ טופ | טיפים במטבח – הכל על ביצים
top of page

טיפ טופ | טיפים במטבח – הכל על ביצים

עודכן: 18 בפבר׳ 2021


הפרדת ביצים

רוצים להפריד בקלות חלבונים וחלמונים? הצטיידו לכם במשפך קטן, למשל מן הסוג המשמש נניח למילוי בקבוק שמן. הושיבו את המשפך על כוס, שברו לתוכו ביצה אחת, ונענעו אותו קלות. החלבון יחליק דרך החור אל תוך הכוס, ואילו החלמון – שהפתח צר לו מדי, יישאר בתוך המשפך. הפרדת ביצים מעולם לא היתה קלה כל כך!

טיפות חלמון שצנחו לחלבון 

מכירים את זה שהפרדתם כמה ביצים לחלמונים ולחלבונים, וטיפה או שתיים ממזרות ומסוכנות של חלמון צנחו לחלבון המיועד להקצפה? תשכחו מלהקציף, זה פשוט לא ילך..בדרך כלל לוקח המון זמן עד שמצליחים לדוג אותם עם כפית.

הפטנט הוא כזה… לוקחים חצי קליפת ביצה שבורה ומקרבים אותה לטיפת החלמון הסוררת ו”דגים” אותה. לא להאמין, אבל הטיפה כאילו “נשאבת” פנימה. זה עובד תמיד.

קליפת ביצה קטנה שנפלה לתוך הקערה

כנ”ל. עובד בדיוק אותו הדבר כמו בטיפ הקודם

לא עוד ביצים סדוקות

מכירים את הבאאסה שאנחנו שולקים ביצים שתהיינה קשות, ובמקום לקבל ביצה שלמה ויפה, אנחנו מקבלים קליפה מבוקעת, זרמי חלבון פורצים החוצה ומתקשים בכל מיני צורות אמנותיות, וכשמקלפים – פתאום פורץ נהר של מים חמים מתחת לקליפה? איזו מכה זאת. לכל אחת יש את הפטנט שלה לנסות ולמנוע ביצה מלהיסדק.

אני למשל נוהגת להוסיף מלח למי הבישול, ואל תשאלו  איך ולמה – אבל זה עובד.

ב – 90% מהמקרים הביצים נשארות שלמות.

טיפ לפטנט בינלאומי: כדי למנוע בריחת התוכן מביצה סדוקה בעת ההרתחה, יש להוסיף מקל גפרור (ללא הראש) לתוך המים הרותחים. התוכן – אפילו אם הביצה תיסדק עד מאוד… תישאר שלימה…נסו ותיווכחו

ביצים שנדבקו לקרטון – יש עוד תקווה

תחילה.. בשלב קניית הביצים רצוי לבדוק את תחתית התבנית ולראות האם יש חלקים רטובים שהם סימן לביצים שנשברו ונדבקו לתבנית אם כבר קניתם ולא שמתם לב..לא כדאי לנסות להוציא מהקרטון בכוח ביצים שנדבקו אליו. עדיף להכניס את הקרטון עם הביצים הדבוקות למים, לחכות 10 דקות – והביצים כבר ייפרדו ממנו בקלות.

קשה או רכה? זאת השאלה

בישלתם ביצים קשות ובסוף לא השתמשתם.. החזרתם למקרר ולמחרת… האם הביצה הזו היא קשה או רכה (חיה)? איך תדעו בלי לשבור את הביצה? אז הטיפ הראשון הוא פשוט לפני שמחזירים את הביצים הקשות לסמן עליהן בטוש או עיפרון. אם לא עשיתם זאת לחתכילה אל ייאוש… יש פתרון.. פשוט נסובב אותה על השולחן או על השיש. בעוד שהביצה הרכה תתנדנד מצד אל צד, הביצה הקשה תסתובב ללא התנדנדות או קושי.

אוי לא!!!

נשברה לכם ביצה על רצפת המטבח ואתם מתקשים לנקות אותה? פזרו עליה כמויות של מלח ולאחר כעשר דקות היא תהפוך לעיסה דביקה וקלה לניקוי, שאפשר לנגב בלי מאמץ.

חמינדוס – ביצים חומות לשבת

הגרסא הבשרית: להכניס ולבשל את הביצים בסיר החמין שלכם. גרסת הפרווה: להוסיף למי הבישול קליפות של בצל ושקיק תה. על הפלטה למשך כל הלילה. בבוקר תקבלו ביצים חומות מושלמות.

הביצה שהתחפשה – תחליף ביצים

קרה לכם פעם שכבר התחלתם להכין בלילה לעוגה, מאפה או פשטידה וכשבאתם להוסיף את הביצים חשכו עינכם למראה הביצה היחידה שנותרה לבדה במגש הביצים?!? אין צורך להשליך את הכל לפח… הרי לכם כמה אפשרויות לתחליף.. מתאים כמובן לכתחילה גם לטבעוניים…

למאפים מתוקים ועוגות: חצי בננה בשלה מרוסקת תעשה את העבודה מצויין וגם תיתן טעם וניחוח נפלא למאפה שלכם.. אין בננה? גם 1/4 כוס רסק תפוחים יעשה את העבודה – משמש כחומר מקשר ומוסיף לחות 1/4 כוס יוגורט (לטבעוניים – יוגורט טבעוני)

לפשטידות או מאפים מלוחים : 3 כפות של טחינה (או) ממרח שקדים (או)  חמאת בוטנים ללא סוכר+ 3 כפות מים

0 תגובות
bottom of page