Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility “ת’מבינת’י “– שולי רנד שר מאיר אריאל
top of page

“ת’מבינת’י “– שולי רנד שר מאיר אריאל

Loading the player ...

נמל תל אביב, אולם מלא מפה לאוזן, שילוב מעין טבעי של אנשי הברנז’ה והתקשורת החילונית ובעלי תשובה ססגוניים שבאו לצפות במחזמר המשלב שני אומנים מחוננים בלשון שנונה והתבוננות מעמיקה על החיים – מאיר אריאל ז”ל ושולי רנד יבד”ל.

מחזמר שנכתב ע”י שולי רנד, המשלב בתוכו משיריו של מאיר אריאל ז”ל, כשעל הבמה 6 נגנים בהפקה מוזיקלית משובחת של אסף תלמודי והפקה אמנותית יצירתית של מיכל רנד.

ת’מבינת’י… דמות של אדם תם ופשוט בשכונת מצוקה שבה כולם נאנקים מעול החיים ומצפים למשיח… כל היהודים סובלים “ממתח משיחי גבוה” – זה עובר בגנים שלנו… מסבר שולי את אזנם של אלו מהקהל שהמושג “משיח” לא שגור בפיהם, “גאולה” עוד מושג שמחזק את הדיסוננס בהלך מחשבתם של הקהל באולם…

ואז מתחיל שולי בכישרון משחק נדיר ובנוכחות בימתית המשדרת נינוחות ב”אני המאמין” שלו, על אף ההרכב המאתגר של הקהל, לתאר בהומור שנון וקורע את הדמויות השונות מהשכונה. כל דמות והנפילה, הייאוש, וההתמודדות שלה בחיים ובצפייה לגאולה – למשיח.

אני מצאתי עצמי נסחפת אחריו בכוחה של התמימות והפשטות, לתוך מסע בנפש, מזהה בתוכי את כל הדמויות בשכונה כגון; אברהם המעוך, דמות מלאת כישלונות וביזיונות שעייף מהאופטימיות. חיים האפיקורס ששנינותו העבירה אותו מאמונתו. הנרקומן “הקדוש”, ששורד את החיים בצפייה למשיח, רועד בקריז במוצאי שבת מחכה לכוכב השלישי שיפציע…

ולמה להזדהות עם נרקומן?? …היות והנרקומן “הקדוש” מכור לחיות שלילית ריקה מתוכן, המזרימה בו חיות מזויפת ומי מאתנו לא מכור לאוכל, קניות או כל דבר אחר המכהה את חושנו מהכאב הריקני בעודנו מחכים לגאולה שתפציע.

רנד עובר במהלך המחזמר מדמות לדמות, מתאר את הנפילה לתאוות הממון, לייאוש, לחדלון, לריקנות והוא עצמו לא מתייאש שם על הבמה ממה שקורה סביבו. בתמימות ופשטות ממשיך לחתור ולחפש אחר קשר, אמת ותקווה.

דמותו של שולי רנד גיבור המחזמר, מתאפיינת במעבר מעולם של שכל אל עולם גבוה יותר של אמונה; “לא מבין כלום”, “לא יודע כלום” אבל אף על פי שיתמהמה בכל זאת אחכה לו…

הקולות מסביבו לועגים מבזים מייאשים – אלה הקולות בתוכנו ומאבקי הנפש שלנו בדרך הארוכה הזאת… בעיני העולם המאמין הנאיבי הזה נתפס כמשוגע. רנד לא נבהל אפילו מהאפיון הפסיכיאטרי הזה. כן, אני “משוגע”, לא מבין כלום, לא יודע כלום, ואף על פי כן אחכה לו..

שולי מסיים את המופע בשירו המרגש של מאיר אריאל ז”ל והקהל כולו בלב אחד שר איתו ברגש רב-

“מודה אני לפניך ולך על כל החסד והאמת והטובה והרעה והטובה שעשית עמדי ועם ביתי ועם קרוביי…”

המחזמר מומלץ בחום, עוצמתי, סוחף ועמוק.

נורית אילון הירש.


10.2.16 – אזלו כל הכרטיסים 17.2.16 – כרטיסים באתר רדינג3 לחצו כאן לעמוד הרשמי של שולי רנד בפייסבוק לחצו כאן

0 תגובות
bottom of page