Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility שרות בכיכר | הר’ ימימה מזרחי
top of page

שרות בכיכר | הר’ ימימה מזרחי

עודכן: 7 במרץ 2022




יום פטירת רחל אמנו | פרשת וַיֵּרָא

בכל פעם שאני אומרת שלום בנות, בא לי לבכות. מפני שזו השפה היחידה, שאומרים בה helo daughter מה זה בנות? בנות זה של אמא. ובעברית מתייחסים לקהל נשי בשם בנות.

היום בעז”ה נהיה הבנות של האם המדהימה הזו. נלמד מה הכוח שלה, כי אנחנו נוטות לחשוב שהיא כזו חלשה והיא כזו בכיינית וכזו מסכנה, אז למה אנחנו באות אליה?

ואני תמיד אומרת שכשהאימא היא לא מושלמת, היא קצת מוחלשת, הבת מקבלת פתאום המון כוח ועצמאות. כשאת מגיעה לאמא זקנה ובוכיה, שנמצאת באמצא שום מקום כמו אמא רחל.

את מביטה ואומרת אין פה אמא שתעשה בשבילי הכל, יש לה מלא צרות משלה. היא עצמה יושבת בגלות, זה נותן לי כוח להיות חזקה. כי אם אמא מוחלשת קצת והיא לא עושה בשבילי הכל, אלא אומרת לי ילדה שלי אני בוכה איתך, איזה תעצומות אני אקבל ממנה.

היום נקבל את הכוחות הכי אדירים שאפשר לקבל, כי אנחנו בנות של אמא רחל. פסיעה, פסיעה אנחנו הולכות ללמוד היום את אמא רחל.

אנחנו בפרשת וירא- שהיא ראש השנה. זו הפרשה שבה מצווה אברהם לעקוד את בנו יצחק, זו הפרשה שיש איל, נאחז בסבך בקרניו, ובקרן הזו תוקעים בשופר בראש השנה. הפרשה הזו תחליט עבורך, חיים או מוות. לא פחות.

זו פרשה גורלית, אולי אפילו הכי מכוננת של העם היהודי. ולמה?, זו הפרשה הראשונה בתורה שיש בה המילה “אהבה” כל מה שהעולם עבר, מבול, אדם חוה, הרצח הראשון, ולא דיברנו עוד על אהבה.

“קח את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק”- כל הפרשנים שוברים את הראש, כדי להבין מה זאת אהבה. היום נלמד מה זאת אהבה. והרב שמשון רפאל הירש, אומן השפה הגדול יגיד- שהמילה אהבה, היא הפך המילה ‘הבה’. הבה- זה אני רוצה, ואהבה זה אני כל כך רוצה, ואת מה שאני כל כך רוצה אהבה (אביא) למישהו אחר. זה כמו תנה- אתנה. הבה-אהבה.

אני כל כך רוצה משהו לעצמי, ואני אתן אותו למישהו אחר. במילים אחרות המילה אהבה בזהר הקדוש זו רחל. כל כך רוצה לעמוד מתחת לחופה הזאת שהיא חיכתה לה.

0 תגובות
bottom of page