Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility שיר למעלות | הר’ ימימה מזרחי
top of page

שיר למעלות | הר’ ימימה מזרחי

עודכן: 7 במרץ 2022


שיר למעלות | הר’ ימימה מזרחי

שיר למעלות | הר’ ימימה מזרחי

אנחנו בימי הניקיון, וכל מה שנדבר עליו עכשיו, קשור רק לנקיון. החסד לאברהם אומר: בשלושים יום שבין פורים לבין פסח, בכל לילה בחצות הלילה, מתנקה ממך פירור שיושב לך על הלב. מצרים קטנה שיש לך בתוך הלב, צרה, המיצר שאת נמצאת בו. ובכל לילה יוצא אדם מ1/30 מכל מיצריו. למה בלילה? למה בשקט? למה לאט? כותב הרב מוצפי בספרו פסח בציון: מפני שזה כזה דבר מסטי, זה ניקוי מפחדים, מדאגות. נוהגים לעשות את זה בלילה, טיפין טיפין כדי שכוחות הרוע והמזיקים לא ישימו לב לתהליך שקורה כל לילה.

משהו בך מתנקה עכשיו, אלו ימים מנקים. הנקיון יופיע בהמון הקשרים השבוע:

השבוע אנחנו קוראים פרשת פרה: “תבוא פרה ותקנח צואת בנה”, איך מכפרים על חטא העגל? אדם ששהה במחיצת מת, מזים עליו אפר של פרה אדומה והוא מטהר מטומאתו. אנחנו לא מבינים למה. אבל רבי צדוק הכהן מלובלין כותב: אל תחשבו שזה שאתם הולכים לבית הכנסת, לשמוע פרשת זכור זה מספיק. חשובה לא פחות היא שמיעת פרשת פרה, ויש הסגולה שכשאת שומעת פרשת פרה משהו בך מתנקה מהפחדים ודאגות ומחשבות מלוכלכות..

אנחנו קוראים השבוע על הכיור שהוצב בכניסה למשכן, הגבר היה מביא לשם את אשתו כשחשד בה שהיא אישה סוטה. והיא שותה מהמים של הכיור, ואם היא נקיה היא מקיאה הכל ולא רק זה.. היא נזרעת זרע, ואז גם הוא לא חושד בה יותר וגם יהיה לה עוד מלא תינוקות 🙂

שמירת שבת מופיעה בפרשת ויקהל: “שומר שבת מחללו”, מי ששומר את השבת מלחלל אותה, זה מטהר אותו.

בפרשת פקודי, משה רבינו נותן דין וחשבון על כל שקל שאנשים תורמים למשכן. קוראים לזה: “והייתם נקיים מה’ ומישראל”.

פרשות ויקהל פיקודי זהות כמעט לחלוטין לפרשות תרומה ותצווה. בשביל מה עוד פעם לקרוא על המפרט הטכני של המשכן? משום שאת פרשות תרומה ותצווה, קראת לפני חטא העגל, שזה עוון נורא. וה’ אומר אז מה, נחרב לך הבית? חווית בגידה גדולה? יש סיכוי לאהבת כלולותם. אומר הרמב”ם: יש מציאות כזאת גם כשהכל נחרב בזוגיות יש מקום לתיקון, למה זה שבוע של ניקיון? כי מעל להכל מרחפת המילה “ונקה”.

0 תגובות
bottom of page