Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility פרחי באך – חגית אוחיון
top of page

פרחי באך – חגית אוחיון

בע"ה.

פרחי באך- לגוף ולנפש.


ד’ר אדוארד באך (1886-1936) גילה את תכונות הפרחים אשר מביאים הקלה במצבים של חרדה, צער עמוק או רגזנות. מחקריו הובילו אותו להבנה שחלק גדול מריפוי המחלה מקורו במצב המנטלי והרגשי יותר מאשר בגוף עצמו. הוא מצא ושייך צמחים המביאים תקווה למוזנחים , כוח למותשים ונחמה לאלה ששרויים במתח מתמיד.

יש 38 תמציות פרחי באך, אשר מחולקות לשבע קטגוריות כלליות, נוספת על אלה "תמצית ההצלה" אשר היא שילוב של מספר תמציות אחרות ומשמשת להרגעה במצבי לחץ, להתמודדות עם שוק , תאונה או פציעה וחרדות יומיומיות.

מספר ד"ר ג’ון דיאמונד , רופא שלמד את התחום של פרחי באך ומשתמש בו בעבודתו: ד"ר באך פיתח את טכניקת הטיפול שלו דרך עבודתו וניסיונו בתחום ההומאופטיה, יש דמיון בין פרחי באך לבין אופן הכנת תרופות הומאופטיות אך ההבדל גדול. אמנם מדובר בדילול של חומר המקור בשני המקרים אך פרחי באך אינם בהכרח פועלים על פי החוק של דומה בדומה מרפא, הם גם דורשים טכניקה שונה של דילול, ללא ניעור. ד"ר באך טען שניתן למנוע את ההתבטאות הפיזית של המחלה בעזרת פרחי באך, אף לפני הופעתם של הסימפטומים, כלומר ניתן לאזן את המצב האנרגטי עוד לפני שמתפתחת מחלה גופנית ממש. גם באם המחלה נמצאת במצב של התבטאות פיזית חזקה וממושכת עדיין ניתן להקל על החולה בכך שמאזנים את הגורם הראשוני למחלה שהוא הגורם הרוחני-אנרגטי.

אופן הטיפול:

לאחר תשאול מקיף,שבו הטפל בודק אם המצב של האדם הוא זמני עקב אירועים מסוימים שעוברים עליו או קבוע ז"א התנהגות כלשהי שהפכה לחלק ממבנה האופי של האדם, המטפל יכין תמצית מדוללת משילוב של כמה מהתמציות המקוריות, בדרך כלל לא יותר מחמש יחדיו.

לעיתים רבות אנו בונים תהליך טיפולי ולכן מבקבוק לבקבוק נשנה את התמציות שניתן למטופל כיוון שאנחנו רוצים לעבור איתו דרך מסוימת.

לדוגמא s.o.b היא תמצית בעלת ריאקציות קשות לכן לא ניתן אותה בתחילת הטיפול אלא רק בבקבוק השני/השלישי ויחד איתה נשלב תמציות מלטפות,מאזנות ומרגיעות.

כיצד להשתמש בתמצית?

כאשר לוקחים תמצית בודדת יש למהול 4 טיפות בכוס מים ולשתות לסירוגין. דרך נוספת להשתמש בפרחי באך היא לטפטף 4 טיפות מתחת ללשון ולגרגר. מומלץ לשתות תמצית לפחות ארבע פעמים ביום או יותר לפי ההרגשה והצורך הרגשי. במקרים קיצוניים, ניתן לשתות את התמצית בדחיפות גבוהה ביותר, אפילו כל חצי שעה, עד להקלה במצב.

למי מתאימות התמציות?

התמציות הטבעיות של פרחי באך בטוחות לשימוש לכל המשפחה: למבוגרים, ילדים ואף תינוקות. ניתן לקחת את התמציות באופן קבוע, הן ללא תופעות לוואי ואין סכנה בלקיחת תמצית לא מתאימה כיוון שהאדם הנוטל אותה לא ירגיש שום שינוי או בלקיחת מינון גבוה מדי.

המאמר נכתב ע"י חגית אוחיון מטפלת בנטורופתיה שיאצו ועיסוי תינוקות,לשאלות ובירורים ניתן לפנות ל0526098707/hagite.o@gmail.com

0 תגובות
bottom of page