Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עוד לךְ | הר’ ימימה מזרחי
top of page

עוד לךְ | הר’ ימימה מזרחי

עודכן: 7 במרץ 2022



עוד לךְ | הר’ ימימה מזרחי

ימי ספירת העומר הם ימים של דין, ימים קשים. כתוב בשולחן ערוך: הלילה מתחיל והוא שחור, ואז מתחילה אשמורת שניה והוא עוד יותר שחור ורק באשמורת שלישית מתחיל ניצוץ של אור. פשוט קמים ואומרים “מודה אני”. הרמ”א כותב על האשמורת השלישית שאז מתחילים לראות את השחר. הרמ”א נפטר בגיל 33, כתב 33 ספרים ונפטר בל”ג בעומר.  באשמורת ה-3 שמתחילים לראות את השחר, את קמה ואומרת ‘מודה אני’. זה זמן של ריכוך של זמן שהיה מאד קשה מפסח.

ימי העומר מתחלקים ל3 חלקים, כרגע אנחנו באשמורת ה-3. השבוע זה השבוע של האש. שבוע שעבר חווינו את השבוע של המים. את חייבת להבין איזה אהבה מתעוררת בשבוע של האש. אין קדוש מאהבת חינם. השבוע הזה בא לשקם את אמונתך שנשטפה במים עזים. יומו האחרון של ר’ שמעון ככל הנראה בל’ג בעומר. במה הוא עוסק? תלמידיו היו באים ומבקשים רבנו תן כמה טיפים לחיים וכל זה שהוא גוסס. ומה הוא היה אומר? מתואר בזוהר הקדוש: ‘כי שם ציוה ה’ את הברכה חיים עד העולם’. הוא מסביר איך את הברכה שהוא ציווה שם למעלה הוא מזרים עד למטה. אמר ר’ אבא: לא סיים לומר ר’ שמעון לומר את המילה ‘חיים’ ונפטר. כל היום שנסתלק ר’ שמעון לא הפסיקה האש סביב הבית. ואחר שהפסיקה האש, ראינו את ר’ שמעון שהסתלק מן העולם ושוכב על צד ימין ופניו שוחקות. מת מתוך שוחק- סימן יפה לו. פניו אל העם- סימן יפה לו. אנו נתקענו בהסבר. למה נערים שמתים בצורה משונה? זו ברכה. למה זה שנשארתי בלי הסבר? זו ברכה. לא צריך לדעת הכל. אומר ה’ כשיבוא משיח תהיה נהירה ללימוד המיסטיקה. אנשים ירצו לדרוש במופלא מהם. הגילוי של רשב’י הוא שיש סוד בעולם. גמרא- עתידה תורה שתשכח מישראל. קם רשב’י ואומר לא ייתכן! הרי נאמר ‘כי לא תשכח מפי זרעו’.

אנחנו בשבוע ההוד. הוד זה נק’ פנימית שיש ביהודי. למה התורה עתידה להישכח? מפני שהיא תהיה שכיחה, תמצא בכל מקום. וכך מפסיקים להתרגש ממנה. אומר הזוהר יבואו ימים קשים, מפני שההבנה בין הברכה מלמעלה לבין מה שקורה למטה ננעלה. יהיו שאלות באמונה. הגאון מוילנא- מי שיש חולה בתוך ביתו, ילך לצדיק ויבקש רחמים עליו. על מי הכוונה? על עצמך. לג’ בעומר זה אל תתן ואל תקח. למה צריך את האשליה? מידת ההוד, זה האמונה שיש בפנים משהו שעוד לא יצא. עלייך לשאול את השאלה הצינית. ששואלת נעמי אחרי שנותרה עם שתי כלותיה, למה אתן נשארות איתי, העוד לי בנים בתוך מעי? עוד יהיה לי? עוד יקרה לי? כן יהיה עוד יהיה לך.

0 תגובות
bottom of page