Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עדנה קדוש – אל תהיי כמו פיל או גמל…
top of page

עדנה קדוש – אל תהיי כמו פיל או גמל…



אל תהיי כמו פיל אוגמל…


זהו סיפור על אישה צעירה שרצתה להרוג את חמותה שהציקה לה.

היא פנתה אל מרפא סיני , חכם וזקן וביקשה ממנו שיכין לה תמצית צמחיםקטלניים. המרפא הכין לה את התמצית בבקבוקון קטן ונתן לה הוראות שימוש : יש לתת אתהתמצית במנות קטנות יומיומיות , להניח מספר טיפות על העור ולעסות לאט לאט כדישהחומר ייספג והמוות יראה כמוות טבעי…

האישה הצעירה עשתה בדיוק כפי שהמרפא הסיני , החכם והזקן יעץ לה , ויום יוםשמה מספר טיפות מהתמצית על עור הידיים והגב של חמותה ועיסתה אותה באיטיות.

במשך הזמן היא התקרבה אל חמותה ולמדה להכיר ולהוקיר אותה , וגם החמות נהנתהוהשיבה לה אהבה רבה.

הקשר והאהבה החלו לפרוח בין השתיים… ואז רצה האישה הצעירה למרפא הסיניוביקשה ממנו שיכין לה בדחיפות תמצית צמחים שתבטל את השפעת התמצית הרעילה… לשמחתה בישר לה המרפא כי זה לא היה בקבוקון שלתמצית צמחים רעילים אלא תמצית צמחים מרגיעים…

סיפור זה בא לתאר מציאות של נשים צעירות , אמהות הנמצאות במציאות לא פשוטה.יש להן ילדים קטנים , לא עצמאיים , ילדים הדורשים השגחה וחינוך ובאותו הזמן ממש הןלומדות לימודים אינטנסיביים (כידוע מקומות הלימודים העל תיכוניים הדתיים מחייביםשעות לימוד רבות בהרבה ממוסדות אקדמאים אחרים , למרות שהאוכלוסייה הלומדת מבוססת על אמהות צעירות ) , או שהן בתחילת הקריירה…ובכל העומס הזה מתווספות להןעצות מרגיזות והמלצות בכל הקשור לגידול הילדים ולשמירת בריאותם , מגורמים רבים ,כגון – אמא , חמות , שכנות , חברות , ואפילו אנשים זרים בסופר או בתורבקופ"ח… וכל אחד מהגורמים האלו מתיש אותה לא רק בעצות אלא גם בסיפוריםוהחוויות האישיות מהעבר הרחוק…

(אני רוצה לדייק את המסר : יש מקום רב לשמוע הדרכה מכל הגורמיםהנ"ל… ויש מה ללמוד מבעלי ניסיון . במקרה זה מדובר בהתערבות שמחלישה את האישה ולא מחזקת אותה. אמהותצעירות, בטעות אפשר להבין שעצות מאחרים זה שלילי ולא כך הוא ! האמירה שלי היא שיש ממי ללמוד ולא הכל על כתפיכן הקטנות…)

ובכל "הסרט" הזה , לאישנים מספיק והילדים לא מרגישים טוב… ובן הזוג עסוק גם הוא ומצבו לא שונה בהרבהממצבי… אנו "באותה הסירה"… אי אפשר לשלוח את הילד למעון… והמצפוןמייסר…

העומס והלחץ הולכים וגדלים עד שנדמה שאין יותר כח… אין רזרבה… הבטריהנגמרה…

"חזק ונתחזק ואל תהיה כפיל הגדול וכגמל. אפילו כשמושכהו העכבר לא יבעטבו, וכל זה מחמת שטות. שאין יודע מכוחו…" רבי נחמן אומר בשירו בפתיחהלליקוטי מוהר"ן , שלא נהיה כמו פיל או גמל. למה? לפי שהן חיות חזקות מאד אך לא מודעות לכוחןכלל. אפילו יבוא עכבר קטן וימשוך אותן באף , הם ילכו אחריו… והרי יכולים למעוךאותו בדריכת רגל אחת… אבל הם לא משתמשים בכוחם כי הם לא יודעים שיש להם… אםמעכו את העכבר זה במקרה , לא מתוך כוונה להזיק כי אינם יודעים את עוצמת כוחםוגודלם.

מסקנה – אם נדע מהם כוחותינו , מהם יכולותנו והמשאבים שברשותנו , נתפקדביעילות ובנחת.

מעט מידע בתחום הרפואי בקשר למחלות ילדים , ומעט מידע בתחום התחזקות והעצמתהכח של האמא יובילו לכך שנהיה מודעות ליכולות שלנו , לכח שברשותנו וע"י זהירד מתח גדול , פחד ולחץ.

הדברים מכוונים גם לגברים שנמצאים בסיטואציה הזו.

מחלות הילדים השכיחות והטיפול בהן ברפואה אלטרנטיבית:

כבסיס עלי לומר שלא כל תופעה או סימפטום דורשת טיפול. ההיפך… לעיתים נכוןלתת לגוף לנקות עצמו בטבעיות. לדוגמא : שיעול. על הילד להיבדק וחשוב לאבחן את סיבתהשיעול , ולטפל בסיבה , אבל לא מומלץ ברוב המקרים לדכא את השיעול שהוא אינסטינקטטבעי ובריא להוצאת ההפרשות ממערכת הנשימה. דיכוי השיעול בסירופים ותרופות עלוללגרום להישארות ההפרשה בגוף והתפתחות סיבוכים. הטיפול המומלץ הוא טיפול בגורם הזיהום וחיזוק מערכת הנשימה.

הארה חשובה : המלצותיי בדוקות , מנוסות ויעילות אך אינן תחליף לבדיקת רופא בשום אופן !

· דלקות של מערכת נשימה עליונה- הצטננות , נזלת , שפעת ודלקות גרון : (כולל זיהום סטרפטוקוק ) :

מטופלות בלקיחת שמניםארומתיים דרך הפה בטיפות עפ"י הוראות ומעקב המטפל. דיקור סקאלפ לחיזוק מערכתהנשימה , עיסוי בשמנים אנטי דלקתיים והם פועלים ע"י כניסה לגוף מהעור ,והפצתם בחדר וכניסתם לגוף דרך מערכתהנשימה.

בנוסף לפי הצורך ויטמין C , תזונה מתאימה , אכינצאה , א

אוורור החדר והלבשה בבגדים מתאימים, לא יותר מידי עד שיחסום יציאת הזעה ולא פחות מידי שיביא חדירת רוח.

* שיעול , דלקות ברונכים (ברונכיטיס) וריאות, אסטמה :

לקיחת שמנים מתאימים למערכת נשימה תחתונה , דרך הפה בטיפות , שמנים אנטידלקתיים ו /או מרפי ברונכים , דיקור סקאלפ , עיסוי בשמנים ,אינהלציות שמנים וטיפולמניעתי ומחזק בתזונה.

* דלקות אוזניים : דיקור ושמנים בטיפות לאוזן המתאימים וספציפיים לזיהומי אוזן.

עיסוי ראש בשיטת איורוודה מעל יעיל בטיפולי אוזניים וכן נרות הופי.

* הרטבות לילה : מטפלות בסקאלפ , בשמנים ארומתיים . טיפולים אלו מחזקים אתמערכת השתן. יש להוסיף טיפול מרפא בדמיון מודרך כדי לטפל גם בצד הרגשי.

* כאבי בטן , שלשולים , עצירות – לאחר אבחנת רופא , ניתן לסייע מאד בשמניםבלקיחה פנימית ועיסוי , בדיקור לחיזוק מערכת העיכול , בתזונה, בדימיון מודרך , וספורטמתאים.

* חבלות ופציעות קלות – נזקי עור : מריחת שמנים לחיטוי ושיקום רקמת העור ,ובפציעות שלד למרוח על השבר / נקע /רצועות תערובות שמנים "אנטי טראומה"ודיקור סקאלפ. טוב למרוח על אזור השברשמנים לפני ששמים גבס.

* אלרגיות ובעיות עור :הטיפול בהם ממושך ודורש סבלנות. דיקור ושמנים מקליםמאד מאד.

באופן כללי הטיפול האלטרנטיבי עוזר להחלמה וגם מחזק את המערכת החיסוניתואברי הגוף השונים ובכך הנטייה לחלות שוב ושוב יורדת ופוחתת.

הטיפול עצמו מיטיב לא רק עם הילד אלא גם עם ההורה . איזה מדהים זה ?!

אני חוזרת ומדגישה שכל ילד חולה חייב להיבדק ע"י רופא ! והטיפולהאלטרנטיבי בייעוץ מטפל מומחה ! וטוב אם זה יעשה בתאום ובקשר.

כאשר אנו יודעים שיש דרכים לעזור לילדנו אנו מקבלים כח ובטחון. תחושתהביטחון היא אחת מחוויות החיים החזקות שלנו !

ולעניין האמהות (והאבות) , מאיפה יש להם כח?

אותו כח שנתן לך הקב"ה בהולדתך שב ומגיע ביום לידתך את ילדך. לכן יוםזה הוא חגיגי במיוחד , כי כל הפוטנציאל שקיבלת ואינסוף הזדמנויות , פתוחות עכשיו ממש כמו אז…

בטעות אנו רצות ורצות בעשייה היומיומית , בלי לעצור ובלי לנשום , מרובהריצה אנו לא רואות את הפרטים ואת היופי …נידמה לנו שזה "בזבוז זמן"לעצור לרגע אבל ההיפך הוא הנכון ! כאשר עוצרים את האוטומט ומגלים איזה כח יש ליודרכי השימוש בו אנו חוסכות הרבה זמן ומתפקדות יותר יעיל וההישגים מתעצמים. זו רק אשליה שעצירה מאטה אותנו…

להלן כמה עצות ותרגילים לחיזוק עצמנו ולהוצאת תפוקה טובה ויעילה לנוולסביבה:

לצורך זה צריך להפסיק הכל למשך 15 דקות כל יום בקביעות , ולהיות לבד .

(איך את בלהיות לבד עם עצמך?)

תרשמי לעצמך כל יום את תוצאות ההתבוננות שלך, בחלק מהתרגילים שעשית:

1. תכתבי על עצמך"אזמרה". תפרטי את כל ההצלחות שלך , כל המעשים והמחשבות והרצונות הטוביםשלך , כל הכישרונות והיכולות , כל מה שהספקת לעשות…(מרגע הלידה שלך עד היום ).

2. תחשבי ותכתבי אלו מטרות ישלך לשבוע זה הבא עלינו לטובה , קחי לך מטרה אחת ותתבונני איך את רוצה שהיא תראהבסוף השבוע או החודש.

3. תכיני לך תפילה אישיתופרטית.

4. תבחרי דבר אחד קטן שאת מקבלתעל עצמך בשבוע זה , כזה שתוכלי לעמוד בזה ולבצע.

5. תלמדי דקות ספורות כל יוםמספר "שתופס לך את הלב" , ספרשמשנה משהו בנפש , תרשמי לעצמך במחברת יפה מה למדת ובעט בצבע אחר תרשמי מה הלימודאומר לך באופן אישי, מה זה קשור אליך. אפשר קטע קצר או משפט קטן… משהו שניתןלעמוד בו ולהמשיך בעקביות בקצב שלך.

6. נסי להרפות את עצמך , לנשוםעמוק , לנטרל עצמך מהעומס… ולראות בעינירוחך את דמותך העתידית במיטבה. בקשימדמותך העתידית לתת לך מסר , ולהתלוות אליך בחיי היומיום.

כל המעשים האלו יגלו לך אתכוחך ושמחתך , ויביאו לך חיים שלא האמנת שיכולים להגיע… העשייה תמשיך בנחתובקלות עם תוצאות מפתיעות.

אל תאמיני לי עד שתנסי !

ואל תהיי כפיל או גמל…

עדנה קדוש / טיפולים וסדנאות ברפואה משלימה /"מקום בלב" צומת גוש -עציון

0 תגובות
bottom of page