Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עדנה קדוש – "אדם שאינו חי עם הזמן והשעון אינו אדם "
top of page

עדנה קדוש – "אדם שאינו חי עם הזמן והשעון אינו אדם "



"אדם שאינו חיעם הזמן והשעון אינו אדם "


עדנה קדוש / טיפולים וסדנאות / "מקום בלב" צומת גוש עציון

כתבה זותהיה מורכבת משני חלקים.

חלק ראשון יהיה המשך בנושא שפעת החזירים(שפורסם בגיליון האחרון). בשל התפתחויות חשובות אתן אינפורמציה מעודכנת.

חלק שני יהיה בענייני התקופה והזמן. מכיווןשלכל חודש , לכל יום ולכל רגע יש אוצרות ומתנות עבורנו, הרי שעלינו רק לדעת עלקיומם ולרצות אותם. אם נתחבר לאנרגיה וליכולות שקיימים סביבנו הרי שכוח חיות ושמחהרבה תיכנס לתוכנו. מפליא לגלות שהתחום הזה רחוק מאיתנו. ואנו רצים בטרוף של קצבהחיים הכללי. באמת זה דבר עיקרי כי הערך החשוב הזה של קנית הדעת של כל תקופה ועונה, של כל אירוע ושעה הוא אשר מזין ומחיה אותנו ונותן לנו תחושה שלא חסר דבר. כפישאמרו חז"ל "דעת קנית – מה חסרת?" ויודעים אנו שדעת זה חיבור (אדםידע את חוה). איני מתכוונת להשכלה בלבד אלא להבין מה זה קשור אלי , באופן אישי.

רוציםאת האמת או את אחותה?

תזכורתקצרה :

שפעת החזירים מופיעה כמו שפעת מוכרת. סימניההם : חום , סימני הצטננות , כאבישרירים , שיעול וכו’.

ההדבקהנעשית דרך טיפות באוויר , ולכן קשה למנוע הדבקה.

זמןהדגירה של הווירוס הוא 48-72 שעות.

ברובהמקרים השפעת חולפת ללא סיבוכים.

חולים בסיכון גבוה ( אנשים עם מערכת חיסוניתירודה , שמנים מאד , מחלות כרוניות שונות והריון) צריכים להיות ערניים ולטפל .

להלןכמה נתונים :

· שפעת החזירים הופיעה באזורנו. ישנם מספר חוליםלא מבוטל באזור שלנו.

· לקראת שנת הלימודים יש סיכוי להפצה מרובה שלהזיהום.

· הווירוס יציב לתרופות הקיימות .

· אין אינפורמציה על תופעות לוואי של התרופות .לא ברור אם הן בטוחות ואין דיווחים ופרסומים בעניין.

· יש התארגנות לחיסוני חובה למרות שידועיםאפשרויות הסיבוכים.

· התקשורת מספרת שיתכן ומדובר בווירוס מהונדסשהופץ ע"י חברת החיסונים באנקסטר. ישנה תביעה של עיתונאית אוסטרית מול חברתהחיסונים , בנקאים , פוליטיקאים ושואי עולם נוספים. קשה לי להאמין שהעיתונאיתהייתה ניגשת לתבוע תביעה שכזו אם לא היה שמץ של אמת בדבר, שכן זה מעשה של התאבדות…אם זה נכון הרי שזה מחריד !!! מצד שני אני מקווה שאין זה אמת …

הטיפולהמומלץ :

תערובת שמנים ארומתיים הנקראת סינרג’יפלוס היא הטיפול היחיד כרגע. מדובר בשמניםארומתיים שיכולים לפרק את המסגרת החלבונית של הווירוס וע"י זה לקטול אותו.

ישטיפול מניעתי ויש טיפולי .

הטיפול הוא בטיפות לפה . אמנם אין הםטעימות אבל כבר אמרו ש : מרפא = מר בפה… מניסיוני גם ילדים מתרגלים לטעם , ובכלמקרה התועלת מרובה ויעילה.

אתבקבוק השמנים הזה אפשר להשיג אצלי בקליניקה בצומת הגוש בתאום.

אני ממליצה בחום להחזיק בבית בקבוקכזה , כדי שיהיה זמין לשעת הצורך. באופן כללי איני בעד טיפול מניעתי לכל אדם,וישלטפל מיד עם התחלת השפעת. אצל אנשים בסיכון כדאי לקחת טיפול מניעתי במטרה לאלהידבק ולחזק את מערכת החיסון. הסבר עלאופן השימוש יינתן עם כל בקבוק .

בנוסף לתערובת שמנים זו אני ממליצהלחזק את מערכת הנשימה בעיסוי עם שמנים ספציפיים שהם אנטי דלקתיים ומחזקי מערכת זו וכןדיקור יפני .

אאחללכולנו בריאות טובה .

ועתה לעניינידיומא הרוחניים.

מההאנרגיה שחודש זה מביא אלינו ?

מה עולה לי בראש כאשר אני שומע שחודשאלול היגיע – חודש התשובה? . משום מה , לרובנו עוברים בראש מחשבות של חשבון נפש ,הלקאה עצמית , וידוי על חטאים , תחושה שאני לא מקיים מצוות מתוך כוונה אלא מתוךהרגל / לחץ חברתי , שעות רבות של תפילהביכ"נ וכו’… אצל נשים נוסף על כלזה התארגנות של קניות , בישולים , אירוחים….רביםמחכים ורוצים להיות "אחרי החגים"…

אבלהמהות האמיתית שונה לגמרי . המהות הפנימית קשורה לרצון , שינוי , התפתחותוהעזה לשנות.

המהות האמיתית היא להשתנות , לעלותמדרגה לדרגה , להתקדם. שינוי פנימי ! אלול בארמית זה חיפוש .

התקדמות מהצד החיובי. אם אני לא מספיקטוב הרי שאני מיואש ואין לי כוח להתקדם. אבל אם אני טוב ויש בי יכולות ורצונות הרישמכאן הדרך להתפתח טבעית. איזה אושר זה !

דבר זה ידוע במסגרות החינוך , שכדילחנך מישהו כדאי לחזק את מה שטוב בו. וכך זה גם כשאנו מחנכים את עצמו. אין זוגאווה או טפיחה על השכם סתם…. אלא שזו הדרך להתקדם. ראינו אצל גדולי ישראל שאמרועל עצמם מחמאות לא כדי להשוויץ… אלא כי הבינו שמה שטוב בהם זה הרשות שקיבלומהקב"ה לעשות ולהשפיע.

כאשר רעלי , אני יכול להיכנס למיטה , להתכסות עד מעל לראש ולהיכנס לדיכדוך…

אנייכול לכעוס ולהאשים את כל העולם…

אנייכול להיכנס למרה שחורה …

או לקבל את עצתו של רבינחמן מברסלב שאומר חפשבעצמך טוב. כי זה יחסוך לך תרופות נגד דיכאון ונגד חרדות , זה יחסוך לך מיליוניםשהולכים לפסיכולוגים , זה יחסוך לךסבל .

אם בשיא הנאחס והחמוץ תמצא משהו טוב בעצמך , אפילו קטן תגלה שתוך זמן קצר אתהיוצא ומתרפא. אתה מקבל חיות ושמחה , וכל הכוחות הפנימיים שלך מתעוררים. ליקוטימוהר"ן רפ"ב : " דע כי צריך האדם לדון את כל האדם לכף זכות….וכןצריך האדם למצוא גם בעצמו…ואפילו כשמתחיל להסתכל בעצמו ורואה שאין בו שום טובוהוא מלא חטאים , ורוצה הבעל דבר להפילו ע"י זה בעצבות ומרה שחורה , חס ושלום, אעפי"כ אסור לו ליפול מזה , רק צריך לחפש ולמצוא בעצמו איזה מעט טוב…ע"י זה יכול לשוב בתשובה…ומחיה ומשמח את עצמו בזה…"

לסיכום, יש לנו חודש של הזדמנות למצוא בעצמנו את הטוב , ומתוך זה להתקדם .איך עושים אתזה ?

זה פשוט. לעצור כל יום ל-10 דקות.להיות לבד . לחשוב – אלו דברים עשיתי והצלחתי ? אלו מחשבות חשבתי שעשו לי טוב? אלומעשים עשיתי ולו הקטנים ביותר שהרגשתי שהם נותנים לי כוח? להתייחס לדברים קטניםשעד עתה התעלמתי מהם ולא נתתי להם חשיבות.

כאשר עושים זאת כל יום עד ר"ה , ובכליום שמים לב לדברים חדשים ,מגיעים לעומקים רבים בעצמנו ויש בזה הפתעות.

וכן , להוסיף ולחשוב מה הרצון שלי ?מה אני רוצה ? מתוך כל הדברים שיעלו לבחור אחד , אפילו בנאלי וקטן… לשאול אתעצמי מה מעכב אותי מליישם את זה ? מה מונע ממני מלחיות את הרצון ? האם יש בעיכובהזה ממש? או שזה דמיונות בראש שלי… וליישם , לבצע ממש.

חודש זה מאפשר לנו לברר רצונות ,להתחיל להגשימם , להשתנות ולהתפתח , ללכת קדימה. איזה חודש מתוק זה , אה?

רבי נחמן כבר אמר "אדם שאינו חיעם הזמן והשעון אינו אדם". כאן פרטנו רק פרשנות אחת קטנה של אמירה גדולה זו.

שנזכהלברר את הרצון שלנו , ונראה את הטוב שבנו ומתוך זה נחיה את חיינו.

חיפושמוצלח !

0 תגובות
bottom of page