Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility נירה קרמר – רפלקסולוגיה
top of page

נירה קרמר – רפלקסולוגיה



רחל, מורה במקצועה, אשה נעימה נכנסה לחדר הטיפולים בהיסוס מה. ראיתי אתהעייפות נסוכה על פניה. היא אחזה בראשה בייאוש ואמרה: "איני יכולה עוד לשאתאת כאבי הראש". ביקשתי ממנה לשבת, לחלוץ נעליים ולטבול את רגליה באמבטהג’קוזי הקטן אשר בו מים עם שמנים אתריים. ברגע שטבלה ראיתי חיוך נסוך על פניה."אני ממש מתנצלת" היא אמרה, "אני עומדת שעות רבות על רגלי, הלחץוהמתח היומיומיים בבית ובעבודה מתישים אותי".

לאחר מספר דקות של פינוק הרגליים, התבקשה רחל לשכב על מיטת הטיפולים כאשררק רגליה חשופות. היבטתי ברגליה. הרגלים היו חיוורות, המגע היה רך מאד וקפלים רבים מלאו אתאזור הקשת. יובש רב כיסה את האיזורים שמתחת לזרת ועוד:

"אין זה פלא" עניתי לה."את נוטלת על כתפייך אחריות רבה, את מצוייה בקונפלקט מתמשך בין הבית והעבודה,כאשר את מבקשת לתת את כולך בשני המקומות, ואיני בטוחה בנוגע לתזונתך…"."את מצוייה בתקופת התשה ועייפות. יש גם משהו ביחסייך עם אביך המפריע לךלזרום. את כנראה סובלת גם מכאבי גב מתמשכים, ובעיות של טחורים ועצירות".

רחל היתה מופתעת: כל זאת את לומדת מתוך התבוננות בכף הרגל? היא שאלה. יחדעם זאת היא אישרה את כל מימצאי.

הרפלקסולוגיה היא טיפול הוליסטי המתייחס לגוף, לנפש ולרוח: לגוף הפיזי,לנפש, המייצגת את השכל והרגש, ולרוח, היא הנשמה, המהות האמיתית של האדם.

ברגע שיש איזון בין שלושת מרכיבים אלו הגוף בריא. חוסר איזון יוצר מחלה.

הרפלקסולוגיה מטפלת בשורש הבעייה. כל איזור בכף הרגל מייצג איבר כלשהובגוף. עיסוי כף הרגל בנקודות המתאימות יקל על האדם להתמודד עם הכאבים והמצוקות שישלו באותם האיברים. היא אף תיצור איזון בין חלקי הגוף השונים, כאשר לכל איבר יש גםתפקיד נפשי-רוחני. האיזון יהיה גופני ונפשי כאחד.

כאשר יש חסימה כלשהי באיבר מסויים הדבר יתבטא ביובש או קילוף עור, חריצים,קפלים, הולפוס או פלטפוס ועוד. גם מבנה כף הרגל יצביע על תכונות מסויימות. כלהסימנים יחדיו יסייעו לאבחן את אישיותו של האדם. ולכן מטופל הרוצה להגיע אל שורשהבעייה המציקה לו, יסתייע באיבחון של המטפל, אשר יעלה למודעותו חסימות שונות מןהעבר וההווה ויעזור לו להשתחרר מהן באמצעות הרפלקסולוגיה. מטפלים רבים משלביםבטיפול שיטות שונות כגון: דמיון מודרך, רייקי ועוד (בנושאים אלו נטפל בהמשך).

הטיפול הרפלקסולוגי מאזן בין המערכות השונות בגוף: מערכת העצבים, מערכתהתנועה, מערכת השתן, מערכת העיכול, מערכת המין, מערכת הדם והלב והמערכתההורמונלית. לכן הרפלקסולוגיה, גם יעילהלבעיות פריון ולטיפול בבעיות של המחזור החודשי אצל האשה.

הטיפול אף ינקה את הגוף מרעלים ומפסולת אחרת וייחזק את המערכת החיסוניתשלו, ישפר כאבים, יתן תחושה נעימה בגוף, ירגיע ויאזן את מערכת העצבים.

לאחר שלושה טיפולים סיפרה רחל שהיא רגועה יותר, סובלת פחות מכאבי ראש וגב,יש לה מרץ לעבוד בבית ובכיתה. לאחר סידרה של עשרה טיפולים, הפסקנו את הטיפול. פעםבחודש היא מופיעה אצלי לרענון כוחות…

ראוי לציון כי בחלק מהמקרים רצוי לשלב טיפול קונבנציונאלי עם הטיפולהמשלים. במקרה זה עם רפלקסולוגיה .

לתשומת לב: לא ניתן לטפל בכף רגל עם אגזמות רבות, או פטריות במצב קשה.


לפרטים נוספים: נירה קרמר, רפלקסולוגית בכירה

02-6788061, 052-2638778


0 תגובות
bottom of page