Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility נורית אילון הירש – מתכון לשבת – חלות
top of page

נורית אילון הירש – מתכון לשבת – חלות

עודכן: 18 בפבר׳ 2021



לכבוד שבת קודש, מומלץ עם מיקסר

רשימת המרכיבים 4 כפות שמרים יבשים אינסטנט 2 קילו קמח מנופה 2 כפות מלח 10 כפות סוכר 6-7 כוסות מים חמימים כוס שמן

אופן ההכנה

שופכים את הקמח לתוך קערה, מוסיפים את השמרים ומערבבים. שופכים את המים בהדרגה (ורואים אם מתאים לשפוך את הכמות כולה). לשים מעט ולאחר מכן מוסיפים 10 כפות סוכר וחוזרים ללוש. במידה וצריך עוד מים, זה הזמן להוסיף. שופכים את כוס השמן ובודקים את הבצק. מוסיפים את המלח (קריטי לשים את המלח בשלב זה מפני שהוא הורס את השמרים).

שלב ההתפחה כאשר הבצק התגבש, מניחים את הבצק להתפחה בתוך שקית ניילון. במידה והבצק דביק וקשה להעביר לשקית, יש לשמן את הידיים. מניחים את השקית קשורה כך שהבצק “יזיע”.

הפרשת חלה נוטלים ידיים ומקיימים מצוות הפרשת חלה. כל אישה תברר את ההנהגות בשיעור (כמות) ההפרשה (ישנן מספר דעות).

בלישה ידנית מומלץ להתפיח פעמיים.

קולעים חלות לפי טעמכן האישי ולאחר מכן מניחים על תבנית המכוסה בנייר אפייה. במידה והחלות צפופות מומלץ לעשות חציצה על ידי חתיכות נייר אפייה. מניחים את החלות הקלועות להתפחה שנייה בעזרת שקית ניילון לחצי שעה.

לאחר מכן מערבבים בקערית ביצה עם מעט שמן (ניתן גם שמן זית) ומברישים את החלות בעזרת מברשת. בוררים שומשום ומפזרים על החלות (אפשר לפזר גם קצח, סוכר חום או מלח גס). כדי למנוע חלה “בצקית” מכניסים לתנור על תכנית אפייה רגילה על 180 מעלות למשך 22 דקות ולאחר מכן מורידים את החום ל160 מעלות ל25 דקות או עד שהחלות שחומות ומוכנות.

לאחר ההוצאה מהתנור יש להוציא את החלות מהתבנית ולהניח על רשת כדי שיתאווררו. ניתן לארוז היטב ולהכניס להקפאה. לפני שבת להכניס את החלה הקפואה לתנור על חום גבוה ובשבת בבוקר להוציא מההקפאה כשלוש שעות לפני הסעודה.

0 תגובות
bottom of page