Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility מציאת זיווג – להתאמץ או להרפות?
top of page

מציאת זיווג – להתאמץ או להרפות?

עודכן: 18 בפבר׳ 2021




שאלה: השאלה שלי היא כמו הרבה שאלות.. בעניין הזיווג 🙂 – מתי צריך ללחוץ ומתי להרפות בעניין חיפוש הבן זוג? מה הגבול או האם נכון לפנות לחברות ולחזור להצעות שהציעו בעבר ולהתאמץ ולחפש בכל מיני דרכים בלי סוף (אתרים, קבוצות וואצפ, תפילות והתחננויות לה’..) או שהדבר הנכון הוא- להרפות ולתת לה’ לנהל את חיי בזמן שהוא רואה לנכון ולהאמין בזה באמת ובתמים ולא להתאמץ כלכך כל כך חזק? כי המאמץ לעתים מייאש כאשר לא רואים שום דבר באופק… אני באמת תוהה על זה ושואלת מכל ליבי. אני רוצה לעשות רצוני כרצונו של ה’ בעניין הזה, ואין לי מושג האם הרצון הוא להרפות או להתאמץ כלכך חזק. אשמח מאוד מאוד לתשובתך. תודה רבה הרבנית!

הר’ ימימה: שלום מתוקה, השאלה שלך היא שאלת השאלות: היכן השתדלות והיכן אני פשוט צריכה להרפות ולתת לו.. התשובה הגדולה והכללית היא – שהשתדלות זה עד העצב. ברגע שאת מרגישה עיצבון, קושי ונמיכות רוח מהמאמצים שאת עושה – חדל אש! הקב”ה לא רוצה שנעבוד בעולם הזה בעצבות, “עבדו את ה’ בשמחה”. לפעמים נראה לך שנגמרו לך האנרגיות – את הולכת לישון ואת אומרת: “זהו! אני סיימתי! לא צריך להתחתן…”, ואת קמה בבוקר ואומרת: “דווקא הצעה שנשמעת טוב”. אם את מוצאת בעצמך טיפת אנרגיה שמחה – לכי על זה!

עכשיו, קשור לזמן הזה – אייר (בע”ה ר”ח במוצ”ש) חודש של הרפיה טוטאלית, את לא עושה ולא כלום. את סופרת כל יום שיש לך: “וואו איזה יום נפלא היה היום!”. אם מגיעה הצעה מופלאה ודאי שלבחון, השתדלות- לא!

“ירח זיו”- זיו זה שמש, וזה כל היום להפנות את הפנים לזווית המוארת של השמש, לחכות שה’ ירפא את הנשמה הכואבת הזו והמחכה הזו, והסופרת הזו: “אנא אל נא רפא נא לה בהראות לה נעם זיווך- אז תתחזק ותתרפא, והיתה לך (בעזרת ה’) שמחת עולם”.

הימים האלה מסוגלים לזה שבן הזוג שלך ימצא אותך: “אשת חיל מי ימצא” מי בגימטריה זה חמישים. אלה חמישים הימים, כך כותב הרב קרלנשטיין, שבין פסח לשבועות. אשת חיל – ואת אשת חיל! מי – מישהו, ימצא, בימים האלה, מפני שאלה ימים שבהם קונים- קונים בהם תורה, קונים בהם זוגיות, קונים בהם שמחה, אלה ימים של ארבעים ושמונה קניינים, ואת לא מבינה איך ימים שעוברים עליך כמו לא כלום בעצם קונים וקונים וקונים…

מה שאת צריכה זה להעריך ולשמוח בכל יום רווקות שיש לך כרגע. כי – זו תפילה שלא תהיי לך כשתתחתני, אני כבר מודיעה לך.. זה לילות של שינה- שלא יהיו לך כשתהיי אימא בקרוב ממש בע”ה.. זה כסף – לבזבז כמה שבא לך, מבלי שמישהו יגיד לך: “עד כאן! החודש עברנו את ההוצאות”… נצלי את זה, כי עוד רגע, עוד רגע – בעזרת ה’ תבואי לגבולך, תהיי יותר מוגבלת, ויותר שמחה גם!

הנה זה מגיע! שתזכי לאיש שלך – צנוע ומעולה. והחודש הזה החל ממוצאי שבת – את לא עושה כלום! את ממתינה לו, תחת השמש המרפאת הזאת. בהצלחה והמון מזל טוב! ותביאי לי הזמנה בעזרת ה’!

0 תגובות
bottom of page