Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility מיכל כהן-חי – סדנת כתיבה נשית תפתח ביום ד'-28/10
top of page

מיכל כהן-חי – סדנת כתיבה נשית תפתח ביום ד'-28/10



בעשרה מאמרות ברא השם את העולם.

כוח הדיבור שניתן אך ורק לאדם, הוא כוחעצום מאד וביכולתו לברוא ולשנות את המציאות שלנו. למילים יש כוח לספר את הסיפורשלנו, וגם לשנות סיפור חיים שמלווה אותנו זמן רב. סיפור שייתכן שכיום אנחנומתבוננות עליו אחרת..

"דיבור פנימי" הוא למעשההמחשבה. הכתיבה, היא דרך נוספת לדבר את המחשבות שלנו, לפני שהן הופכות להבל פה,לקול שנשמע.

הכתיבה היא אמצעי לדיבור פנימי עמוק,דיבור נשמתי של עבר, הווה ועתיד.

כתיבה היא אמצעי להתבוננות פנימית עלחלקים שונים בתוכנו ועל התפקידים השונים בחיינו.

לכל מי שכתבה יומן בצעירותה, מוכרת התחושה המרגשת של לשוב ולפגוש את עצמךבזמן אחר, להתבונן בחיוך וגם בכאב לעיתים ובעיקר להתבונן בדרך שעשינו מאז ועדהיום.. כך שהכתיבה עשויה גם להרחיב את המבט שלי מעבר לזמן ולמקום, מעבר ל"כאןועכשיו".

כיצד יכולה הכתיבה לחבר אותי למקורותשל כוחות, יצירתיות, חיים?

בתוכנו נובע ללא הפסקה מעיין חיים שלקשר עם תכלית יעודנו ועם בורא עולם.

אדם שלא יספק לעצמו את כמות המים שדורשגופו, ילך ויקמול. כך גם הנשמה שבנו. אם לא תקבל מים חיים הדרושים והחיוניים לה -תלך ותרחק ממקורה. הכתיבה עשויה לסייע בתהליך ההתבודדות והתקשורת עם הקב"ה.היא עשויה לעזור לנו להתחבר אל אותו מעיין בתוכנו, אל אותו "חלק אלוהמעל".

פעמים רבות הכתיבה הטבעית, הספונטנית,נחסמת ע"י משפטי ביקורת,פחדים וספקות – תרגול בכתיבה מסייע לנו"לעקוף" את אותם ספקות מעכבים ולהתחבר לרבדים עמוקים.

אז מה אפשר לקבל מהתנסות ותרגול בכתיבה?

לזהות את הקול של הנשמה שלי, בנייתביטחון להקשבה לדיבור העמוק בתוכי, לגלות מסרים שקשה לשמוע ברעש הצורם של מחשבותחולפות מבפנים ורעשים תמידיים מבחוץ, מיקוד וראייה חדה של הדרך, תיעוד הצעדיםהקטנים שלי במסע הגדול – המסע של החיים בעולם הזה.

אני מזמינה אתכן לצאת למסע. מסעבאמצעות המילים אל עצמכן.

ב"ה תפתח בקרוב סדנת כתיבה נשית במסגרתמדרשת אשירה. מטרת הסדנה לאפשר מרחב תומך של התנסות בכתיבה והתבוננות בנושאיםהקרובים ללבנו – תשובה, אמונה, חיבור לחיי היומיום ולכובעים השונים והמגוונים שלנוכנשים ועוד.

אז לפני שהסדנה מתחילה, בין רשימת הקניות הבלתי נגמרת לחג, אני מזמינהאתכן לכמה דקות של יצירת מרחב ושקט להתנסות בכתיבה. להלן כמה רעיונות המיוחדיםלראש השנה, גם עבורכן וגם עבור היקרים לכן.

א. המכתב. מכתב אל השם יתברך- לפתוח אתהלב ולכתוב הכל..

על השנה שחלפה, רגעיםמשמעותיים, קשיים, ניסיונות, מעידות.. וכמובן גם רגעים קטנים של התחזקות, יעדיםשהשגנו, הצלחות גם בתחום הגשמי וגם ברוחני. זה הזמן להודות על כל החסדים שעשהעימנו השנה, ולבקש ולהתפלל על כל הבקשות והרצונות.

ב. שנהטובה. ביןשלל השנות טובות שאנחנו דואגות לשלוח לכולם- נקדיש אחת גם לעצמנו – מה את מאחלתלעצמך? רק את יודעת את המילים המדויקות שיתארו בדיוק את מה שאת מבקשת השנה ומאחלתלעצמך.

ג. ולכל מישמתקשה לפנות זמן "רק" לעצמה, הנה זמן לחשיבה וביטוי אישי, שמספק גםהזדמנות למפגש משפחתי/חברתי.

ערכי רשימת מילים חופשית – מיליםשמתארות בקשות ואיחולים, ומילים שמתארות "הישגים" , דברים טובים אומשמעותיים שקרו לי. הכיני פתקים לבנים כמספר המילים והשאירי גם פתקים ריקים.

לכל משתתף הכיני 2 מעטפות על האחתרשמי תשס"ט – סיכום ועלהשנייה תש"ע – התחלה חדשה.

כל אחד מבני המשפחה/החברים, בוחר מילה מהרשימה שמייצגת את תחושתו (הישגים,הצלחות) לגבי השנה שחלפה וכותב/מצייר אותה על גבי הפתקים ושם במעטפה המתאימה שלו. כך גם לגבי האיחוליםוהברכות לשנה החדשה. כל זאת בהתאמה לגיל המשתתפים ובהרבה אהבה וקבלה תוך ניסיוןלהסתכל על הדברים בצורה חיובית.

זה עשוי לזמן מפגש משפחתי לפרידה מהשנהשחלפה, ולשיתוף בתפילות ובבקשות שיש לכל אחד לגבי עצמו, וגם לגבי בני המשפחההאחרים. לאחר מכן אפשר להדביק/להצמיד ללוח שעם או למקרר, ואפשר לשמור את המעטפות במגרהאישית ולפתוח שוב בסוף שנה הבאה…

שתהיה לכולנו שנה טובה- שנה של אמונהוביטחון, התחזקות והקשבה, שנה של בריאות ושמחה…

מיכל



מיכל כהן-חי

M.A בייעוץופסיכותרפיה, מנחת קבוצות ומשפחות מוסמכת.

עוסקת בייעוץ אישי-נשי,מנחה סדנאות כתיבה ומודעות לנשים .

תמיכה וליווי בתהליכיהתפתחות, שינוי ויצירה.

כתבה (עם מאיה חנוך) אתהספר "תפילילה" – רב מכר לילדים.

מיכל כהן-חי טל’050-2330764

דואר אלקטרוני: michalcc@netvision.net.il

0 תגובות
bottom of page