Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility “מאבק 2017 – די לזבל הפורנוגרפי ולזנות ברחובות תל אביב” – תודה לכל מי ששיתף פעולה
top of page

“מאבק 2017 – די לזבל הפורנוגרפי ולזנות ברחובות תל אביב” – תודה לכל מי ששיתף פעולה

מחלקת המוסר של המשטרה קוראת לתושבים בבקשה להמשיך ולשתף פעולה! הם מבקשים להעלות להם תמונות של כרטיסים עם ציון פרטים רבים ככל האפשר. כמובן מיקום ושעה ואם ידוע מועדי חלוקה – עוד יותר טוב כמובן. את הפניות יש לשלוח למייל האזרחי של מחלקת המוסר Mosarymrta@gmail.com

אנו קוראים לכולם להמשיך לחתום, להפיץ, לתמוך ולעזור לנו למגר את התופעה הזאת!


המשטרה מתעוררת: פעילות למיגור תופעת כרטיסי הביקור לבתי-בושת בתל-אביב

(כתבה מתוך אתר עיתון “הארץ” | 08.03.2017)

יחידת מחלק המוסר של משטרת תל אביב הפועלת יחד עם יו”ר הוועדה לשיוויון מגדרי בעירייה, כבר עצרו חשודים והחרימו ציוד בארבעה בתי בושת. האם מדובר בצעד חד פעמי או בתחילתה של מדיניות?

האם המשטרה החלה להתעורר ולהבחין שעל גבי כרטיסי הביקור של בתי הבושת המרצפים את רחובות תל-אביב מופיעים טלפונים וכתובות? האם מפקד משטרת תל-אביב הפנים שכדי לשים סוף לתופעה יש לפעול בעיקר נגד בתי הבושת עצמם, המפרסמים את המידע ללא מורא, וכנגד הסרסורים המפעילים אותם ומתחבאים מאחורי “פקידות” ו”מנהלות בתי בושת”?

באחרונה דווח ב”שטח הפקר” אודות שני כתבי אישום שהוגשו על ידי פרקליטות מחוז תל-אביב לבית משפט השלום בתל-אביב כנגד מפיצי כרטיסי ביקור המפרסמים שירותי זנות. לכך ניתן להוסיף מבצע של יחידת מחלק מוסר במשטרה שהתקיים אמש (יום ג’) ונועד “למגר את תופעת הזנות בתל אביב ולהיאבק בחלוקת כרטיסים למכירת שירותי מין”.

המבצע הוא תוצר של שיתוף פעולה ושילוב זרועות של משטרת ישראל ביחד עם יו”ר הוועדה לשיוויון מגדרי בעיריית תל-אביב, עו”ד גבי לסקי. בין מטרות המבצע – שמירה על קטינים החשופים לכרטיסים למתן שירותי מין המפוזרים ברחבי העיר תל-אביב ושמירה על מרקם חיים תקין של אזרחי העיר תל-אביב והסביבה.

במסגרת המבצע, פעלו השוטרים נגד ארבעה בתי בושת המספקים שירותי מין. כשהשוטרים הבחינו שהמקומות המפורסמים בכרטיסי הביקור פעילים, נכנסו לבתי הבושת כשהם מצויידים בצווי בית-משפט ופשטו על המקומות. בתוך בתי הבושת מצאו השוטרים סכומי כסף גדולים, ציוד למתן שירותי מין ומצבור גדול של אלפי כרטיסים לשיווק שירותי מין.

במהלך המבצע נעצרו שלוש “פקידות” בשלושה בתי בושת – אחת בגין העלמת ראיות, השנייה בגין העלמת כספים והשלישית בגין התפרעות במקום ותקיפת השוטרים. לאחר שנחקרו החשודות במחלק מוסר, שוחררו בתנאים מגבילים. בסמוך לאחד מבתי הבושת איתרו השוטרים חשוד בהפצת כרטיסים למתן שירותי מין. ברשותו נתפסו אופניים חשמליים (אשר ניתנו לו על-ידי בעל בית הבושת) וסייעו בידו לחלוקת הכרטיסים ומאות כרטיסים שהיו מוכנים לחלוקה מיידית. החשוד עוכב לחקירה ושוחרר בתנאים מגבילים.

במסגרת המבצע עוכבו לחקירה 16 חשודים ועדים ונחקרו 24 מעורבים. כמו כן, נתפסו אלפי כרטיסים למתן שירותי מין וסכום כולל בשווי עשרות אלפי שקלים, החשוד כשכר עבור ביצוע עבירה, והחקירה עודה נמשכת.

גבי לסקי, יו״ר הוועדה לשוויון מגדרי בעיריית תל אביב, אמרה: “סוף סוף האצבע מופנית לאשמים האמיתיים – המפיצים והזנאים, ולא לנשים בזנות. בשם התושבות שאיתן אני מובילה את המאבק לניקוי העיר מכרטיסי השידול לזנות, אני מברכת את המשטרה על המבצע המוצלח, ומקווה שזוהי נקודת מפנה שתסמן גם את ניקוי העיר מהתופעה המכוערת הזו, וגם אופק של שיקום לנשים בזנות”.

לסקי מובילה מזה זמן רב מאבק למיגור הכרטיסים לשידול זנות יחד עם קבוצה של תושבות ותושבי העיר, והובילה שיתוף פעולה עם ראש אגף המודיעין במשטרה ועם מפקד מחוז תל-אביב, שהוביל למבצע הזה. כמו כן, במסגרת המאבק לסקי השתתפה בדיונים בנושא בכנסת והעבירה הצעת החלטה במועצת העיר בנושא, על מנת לרתום את כל האגפים העירוניים למשימה.

מדוברות משטרת ישראל נמסר כי “על הבעלים יוטלו סנקציות ובהן, סגירת המקום בצו מפקד המחוז וקבלת דו”חות השלכת פסולת בהתאם לחוק העזר העירוני. חלוקת הכרטיסים לשיווק שירותי מין פוגעת פגיעה של ממש בציבור הנורמטיבי, ובו גם ציבור הקטינים, אשר בעל כורחם חשופים לתופעה, שאת מימדי השפעתה לא ניתן לאמוד. למיגור התופעה נדרש שיתוף פעולה של כלל הרשויות. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול בנחישות רבה”.

יש לקוות שהמגמה המסתמנת תימשך ותתרחב, ושמשטרת ישראל תפעל לסגירת כל בתי-הבושת בעיר ועיריית תל-אביב תפעל להפסקת מתן רישיונות למועדוני חשפנות שבהם מתקיימת זנות.

0 תגובות
bottom of page