Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility להאיר את הנקודה
top of page

להאיר את הנקודה

אימון לחתונה עם יעל בנימין


להאיר את הנקודה

רחל הגיעה אלי עם כאב גדול. בקשר עם אורי היה הרבה טוב. אבל הוא מההתחלה לא היה ממש יציב, ולא ממש ברור. כלומר, אורי הוא אדם טוב. הפגישות היו נעימות, אבל אחרי כל פגישה הוא נעלם להרבה זמן. מההודעה שהוא כתב, אפשר היה להבין שלא ממשיכים, אבל לא היה מובן חד משמעית שמפסיקים...


"הייתי צריכה איזו מילה שתיצור לי בהירות" היא הסבירה. "נגמר. הפסיק, לא משנה, מילת סיום כלשהיא. לעשות סדר בראש, ולהבין שהקשר הזה שייך לעבר". אני מקשיבה לרחל ומבינה לליבה. "אין שמחה כהתרת ספקות" ואין צער כספק.


"אילו רגשות את מרגישה?" אני מתחילה לגשש באפילה הכואבת. "אכזבה". היא חושבת קצת. "וגם כעס. חוסר אמון. חוסר בטחון..." בואי תיהיי רגע עם הרגשות האלה. אני מבקשת ממנה. תנסי לשים לב לכך, שכמה שהכאב קשה, ההתנגדות אליו קשה יותר. תנסי לתת להם מקום. להרגיש אותם, לאהוב אותם. הרי הרגשות שלנו הם חלק בלתי נפרד מאתנו...


השבירה והתיקון

אני שולפת ליקוטי מוהר"ן מהמדף, ומקריאה לה את דברי ר' נחמן בתורה ל"ד:

"חֶרְפָּה שָׁבְרָה לִבִּי"

הַיְנוּ הַחֲרָפוֹת וּבִזְיוֹנוֹת שׁוֹבְרִין לִבּוֹ שֶׁל אָדָם

וְהַתִּקּוּן הוּא

עַל יְדֵי שֶׁמְּקַשֵּׁר אֶת לִבּוֹ

לְהַנְּקֻדָּה הַשַּׁיָּך לְלִבּוֹ בָּעֵת הַזּאת

וְעַל יְדֵי זֶה נִתְבַּטֵּל הַחֶרְפָּה הַשּׁוֹרָה עַל לִבּוֹ".


החרפות והבזיונות שוברים את ליבו של האדם. מה את אומרת? "מזדהה לחלוטין!" היא עונה בהקלה. ואיזו נקודה שייכת לליבך עכשיו? כעס... אכזבה. רחל עונה. אנחנו שמות לב, שר' נחמן לא מבקש מאתנו לקשר את ליבנו למקום אחר, טוב יותר. אלא דווקא לרגע הזה, עם הכאב שלו, אותו כאב שממנו אנחנו מנסים להמלט.


רחל עצמה עיניים, נשמה עמוק, נכחה בכאב ונתנה לו מקום להיות. לאט לאט היא הרגישה, איך מתוך הרגשות האלה בוקע אור, כמו מים חיים שיוצאים מסלע.


איך את מרגישה עכשיו? "הקלה גדולה". היא חייכה. "אני מתחילה להבין שיש כאן מתנה, שה' מיטיב איתי. הוא מזמין אותי להכנס פנימה ולתקן את הקשר עם עצמי, כי זה מה שהנשמה שלי מבקשת. המקום הזה שצמח בתוכי, מאפשר לי לסגור את הפרק הזה, ואפילו להבין את הטוב שצמח משם". רחל הצליחה להבין את ההשגחה שהייתה פה, ומתוך נקיות וטהרת הלב, להמשיך הלאה באמונה.



עשי זאת בעצמך

-יש לך זכרון של קשר שהשאיר כאב?

-מה את מרגישה עכשיו? תני לרגש שם.

-תנשמי עמוק, ותרגישי שאת נותנת לכאב הזה לנכוח, נושמת לתוכו ומפנה אליו יחס אוהב, כי הוא חלק ממך...

-עכשיו תלכי ותפנקי את עצמך במשהו משמח, כי מגיע לך!! באהבה גדולה מעצמך (וגם ממני 😊 )



לתגובות: binyael@gmail.com

0 תגובות
bottom of page