Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility זוג אחד, שתי גישות – מה עושים?
top of page

זוג אחד, שתי גישות – מה עושים?

עודכן: 19 בפבר׳ 2021


שאלה: לרבנית היקרה שלום, בעלי ואני נשואים באושר,יש בינינו פערים בהשקפה הדתית הוא חוזר בתשובה, ואני דתיה מבית, בעוד בעלי נוטה לכיוון החרדי, אני נוטה לכיוון הדתי לאומי וטוב לי כך, כיצד ניתן לגשר על הפער?

הרבנית: שלום מתוקה שלי, אז אני מקבלת המון המון כאלה שאלות שאני קוראת להן “שאלות בתחפושת”, זה לא חלילה שאת לא אומרת לי את הדברים כהווייתם”, בעינייך זו באמת שאלה תאולוגית, שאלה דתית של הבדלי דת – וזה לא! זו שאלה זוגית, ופערים בזוגיות יכולים להתעורר על רקע זה שהוא בעל תשובה ואת נוח לך היכן שאת, או על רקע סוגיה בחינוך הילדים, או על משהו כלכלי.. ותמיד נוח לנו להלביש את זה על משהו שהוא מחוצה לנו..

מה צריך לעשות? הדברים כל כך פשוטים, שפני שאת מלאת אמונה, והוא מלא אמונה, וכשהוא רוצה להתנגח בך או את בו – שמים את הקדוש ברוך הוא באמצע, קוראים לזה “שכינה בינהם”. מתחילים להגיד: “את לא מספיק דתייה”.. “אתה יותר מדי דתי”.. זה לא זה! משהו שחק את הזוגיות הזו.. ילדים, קושי כלכלי, עייפות מאוד גדולה, דאגה, לחצים משפחתיים מסביב.. אתם נואשות זקוקים לזמן איכות ביחד. לצאת לאיזה מקום ליומיים, לישון מחוץ לבית – ולפתע הוא לא יהיה כזה חרדי, ואת לא תהיי כזאת לאומית.. ואת תראי איך הפערים הולכים ומצטמצמים להם, כי זה לא.. זה דמה, אנחנו מלבישים את זה על דברים נורא עקרוניים וצודקים, זה לא זה..

את חרדה לדבר ה’, והוא מחפף בכל מיני עניינים גם.. ואתם משתווים בקלות על הנקודה הזו. מתי שיש דברים דברים מתחת לפני השטח אז מתחילים לתת לזה כותרות: “לא דתי מספיק”, “דוס יותר מדי” , “קיצוני” , “סוחב אותי למקומות שאני לא רוצה להיות בהם”.

חסרה הקשבה, הוא צריך הרבה יותר להקשיב לך, את צריכה הרבה יותר להקשיב לו, ואל תפחדי מה יהיה! “אימאל’ה, אז לאן נשלח את הילדים?!”, היום זה לא כמו פעם! היום הדורות באמת השתנו, ויש פתרונות למשפחות כאלה, משפחות כאלה, משפחות כאלה.. כי באמת “מלאה הארץ דעה כמים לים מכסים”. גם מקומות שהוא מאוד מאוד דוס,  והיא היכן שהיא, הרבה יותר הקשבה. הוא צריך לכבד ולהקשיב את המקום ממנו באת, ואת צריכה לכבד ולהקשיב למקום שאליו הוא הגיע – וזה כל כך קל.

מי  הופך את זה לכזה ענק? יצר הרע! “על כל פשעים תכסה אהבה” – אחת! פשע.. פשע.. פשע.. זה פשוט פשע! ואהבה אחת זה כמו שמיכה שמכסה את כל הפשעים האלה. לעבוד – ודחוף – לא על יראת השמים שלך -אלה דברים חיצוניים.. את והוא, הוא ואת – ואין חשוב מזה בעולם.

אני רוצה שתיסעו למקום קדוש, תעמדו – את בזווית זו והוא בזווית זו – ותתפללו על הזוגיות שלכם, שתהיו שמחים זה עם זה. ולדתיות שלכם – ה’ כבר ידאג, הסירי את השק הכבד הזה מלבך.

שתצליחי מאוד מאוד בעזרת ה’, ושהוא יהיה חרד לך, ושאת תהיי “חרדל”ה” לו, ושתשרור ביניכם אהבה ואחווה ושלום ורעות תמיד.

ניתן לשלוח שאלות נוספות לרבנית ימימה מזרחי למייל של משרדי אשירה: ashiraoffice@gmail.com ונשמח להעביר לרבנית את שאלתך.

0 תגובות
bottom of page