Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility השתגענו מודים
top of page

השתגענו מודים

עודכן: 2 במרץ 2022






מתוך שיעורה השבועי של נורית אילון הירש -הנוסחה לישועה עפ”י רבי נחמן

שמתקיים בימי שני במדרשת אשירה בשעה 19:30

ישנה מעשיה של ר’ נחמן מעשה בהינדיק (תרנגול הודו) שבה יש המון עצות בינו לבינה, זוגיות ועוד. מעשה בבן המלך שהחל להתנהג כמו תרנגול, נכנס תחת השולחן והחל לקרקר. ולא ידעו מה לעשות.. עד שבא חכם והחל להתנהג כמוהו, עשה עצמו תרנגול ואט אט פיתח עימו שיחה. שאל אותו, האם תרנגול לא יכול לשים מכנסיים? ענה בן המלך כן יכול. וכך המשיך האם עם כותנת א”א להיות תרנגול? אכן אפשר. אתה חושב שהינדיק חייב להיות דווקא תחת השולחן? כך עש שריפא אותו.

כך אנחנו שוכחים שיש בנו נשמה יהודית, נכנסים לשיגעון ואנחנו נופלים מתחת לשולחן. נופלים לקטנות מוחין, למקום של מה אני שווה? ר’ נחמן מדבר פה על כל מצב שאדם נופל לקטנות מוחין, רוצה להשתחרר מהעול ומכל משימה. מצב של צמצום וחוסר מודעות לכוחות שיש לך בתור בן של מלך. הרופאים במשל התייאשו מלרפאות את בן המלך, עד שבא החכם. מה הוא עושה? יורד מתחת לשולחן, מזדהה איתו. רק ממקום כזה אפשר לרומם ולחלץ בן אדם מהצער. זה כלל מאד בסיסי, א”א לרפא אדם אם אתה לא מרגיש אותו, אם לא תתתחבר אליו לב אל לב. גם אדם מול עצמו, חייב להכיל את הרגשות הקיימים בו כדי לצאת מצמצום.

החכם בסיפור זה ר’ נחמן, שבא ואומר לבן המלך תמשיך בדרך שלך, אבל תעשה רק משהו קטן, שים כותנת. הפחד שלנו זה החשיבה על יום המחר. לכן תפעל מהמקום רק היום. תישאר מה שאתה אבל תתחיל עם פעולה קטנה רק היום, וכך הפחד מתגמד. הלחץ מההתחייבות יורד. אנחנו דור שבו הנפש חלשה ולא מבינה עד כמה אנחנו גדולים, מה גודל השליחות שלנו. הדרך של ר’ נחמן למשוך אנשים אליו, זה לרדת מתחת לשולחן כדי להגיע ללב של הבן אדם. זה דור עם קליפה מאד עדינה וחלשה, צריך לדבר במתיקות ועדינות עם הדור הזה. תישאר כמו שאתה, אתה בסדר. רק תתחיל עם פעולה קטנה ומשם האדם יגדל וייצא מהמקום החשוך.

השיטה- לרדת מתחת לשולחן, להכיל, להבין, קצת זה המון! החכם בסוף ריפא אותו לגמרי, כיצד? עם העין הטובה, החיבור לכאב, האמון בכוח שבנו. האמונה שקצת זה גם טוב!

0 תגובות
bottom of page