Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility דקלה אופל-המפגש ד'-"שמע ישראל"
top of page

דקלה אופל-המפגש ד'-"שמע ישראל"

בס"ד


המפגש ד-דיקלה אופל


"שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד"

הבוקר הפציע ציוץ ציפורים לא נשמע , שמיי ניו יורק מעוננים ומתחיל החורף האכזר , צפירות מכוניות סירנות רמות צפצוף אוטובוסים ממהרים שיגרת הבוקר הלחוצה נשמעת מכל עבר .

אני ובני הקטן הולכים ברגל לגן שבו הוא לומד .

הזאטוט מתבונן לכל עבר בסקרנות אין קיץ, כל דבר מגרה את חושיו ,בשבילו העולם הוא מתנה מפתיעה, הוא מקלף לו עטיפה צבעונית כל בוקר מחדש .

האנשים סביבנו שונים זה מזה בשפתם בלבושם ,ברוקלין היא מין כור היתוך שאליו מתנקזים אנשים מכל קצוות העולם הכול מעורבב מבולבל, ובכל העירוב והאנדרלמוסיה של הבוקר, הבקיע קול צלול ששיתק את הרחוב ובזכותו רגלנו עצרו מלכת .

מבטים תוהים התבוננו בסקרנות במבנה שממנו בקעה בת קול שמימית .

המבנה הממסדי הגדול הוא ישיבת בנים בניי ארבע עד עשר ,ילדים קטנים ותמימים שקולם נשמע מרחוק.

חותך את השגרה היומיומית העקורה הגלותית .

בת קול צלולה וצפופה שמורכבת מעשרות גרונות זכים גרמה לדמעה להתגולל מעניי

"שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד " הם צעקו שוב ושוב.

אנשים מכל הגוונים הביטו בבניין האפור ,לא מבינים את המשמעות של אותה אמירה המעוטרת בקול נדיר, אבל הסקרנות בהם גברה הם הסבו את תשומת ליבם משגרת הבוקר התובענית.

בתור יהודיה בנכר חוזרת בתשובה, "שמע ישראל" מתוק כזה גרם לי התרגשות רבה. אחזתי את ידו הקטנה של בני , הרמתי את ראשי בגאווה ,מביטה מעלה לרקיע האפור המושחר שקרניי השמש בו מוסתרות והציפורים ממנו פרחו, אבל הוא שם הקדוש ברוך הוא! מתנחם בבנים הקטנים המהללים את שמו בעולם הרחב .

הבטתי מטה בקטן שאוחז את ידי בדביקות כה רבה , וחשבתי כמה שימחה עוד מחכה לי בעזרת השם לא שימחה גשמית שחולפת, אלה מתנות קטנות כאלה מרגשות ומרנינות והכול בזכות מסך העננה שהתפוגג מעניי .

השם נתן לי לראות את היופי המרהיב הזה נתן לי את הזכות היוקרתית ביותר לדעת ! הרהרתי לי בדרכנו לגן , בעוד מספר שנים בעזרת השם הבנים שלי יצטרפו לבעלי ויזמרו איתו בשולחן השבת "אשת חייל מי ימצא" רק לכבודי איזה מתנה עילאית ,חשבתי על הסופגניות שאטגן בביתי על הריח המתקתק של הנס ההיסטורי שיבשם את חלל דירתי ,על החנכיות שיאירו את ארץ הקודש והעולם כולו באור יקר מפז,השנה הבנתי את פירוש המילה מכבי -"מי כמוך באלים השם" איזה כייף לדעת ולא לשרות בעלטה.

בניי הזאטוטים ילכו בדרך המצוות וחינוך דתי וילמדו בישיבה בעזרת השם, מי היה מאמין שאני אחשב ואלך בדרך הזו "סורה חושך מהאור" .

חשבתי על האצבעות הרכות השמנמנות של בני שעומדות לשלשל לקופת הצדקה בגן מטבעות, כמה אושר!

ההבנה שהכול בחיים, הייסורים ההליכה קדימה בבטחה העצב השמחה ,&nb sp; מתוכננים בעלי כתובת והשגחה, אם אני במסלול הזה אני מסוגלת! איזו נחמה .

מתנה נפלאה היא היכולת ללקט להתענג ולהרחיב את הנשמה ,כל יום מתגלה ונחשף אושר נוסף שי חדש.

מדהים לחשוב שעולם כה רחב אמיתי טהור ויפה נסתר מעניי יותר משני עשורים , ואני כמו בני הקטן מתהלכת כעת בעולם הפתעה, כל דבר מגרה את נשמתי וחושיי ,גם אני ממרומי גילי פותחת כל בוקר מחדש עטיפה צבעונית .

שניראה יופי חן חסד ורחמים יומיום ,אנו וכל עמך בית ישראל .

חג חנוכה מואר! דיקלה אופל .

התחלתי לכתוב ספר סיפורים קצרים ומחזקים על חזרה בתשובה ,אשמח אם תשתפנה אותי בסיפורכן האישי

הסיפורים הנוצצים המחזקים ביותר יבחרו, אשאיר את גרעין הסיפור בעילום שם

(על פי רצונכן) כמובן, ואתבלן אותו באופי הספר וכתבתי.

תודה על שיתוף הפעולה.

0 תגובות
bottom of page