Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility גילה הלאג-רוחניות וגשמיות בסעודות הימים הטובים
top of page

גילה הלאג-רוחניות וגשמיות בסעודות הימים הטובים


עצות תזונתיות לסעודות החגים


ה"אוהב ישראל" מאפטא זי"ע כותב:" וכן מצינו אצל הנשמה שהיא בפנים האדם. היא ניזונה מריח המאכל הטמון בפנים, והגוףמחיצוניות המאכל. ובזה יש קיום וחיות לאדם בעולם הזה".

החיבור ביןהגוף והנפש באים לידי ביטוי בשעה שהאדם יושב אל הארוחה, חוש הריח הקולט את הריחהטוב של המאכל הוא חוש רוחני, ואילו הגוף נהנה מהחומרי,

מהמאכל עצמו.

בחגים וזמניםטובים אנו מצווים על אכילת בשר ויין דווקא, כפי שנאמר "אין שמחה אלא בבשר ויין" (פסחים קט א’).

אולם, בדורותאלו, שחולשה ירדה לעולם ריבוי האכילה והשתייה בחגים וזמנים טובים גורם פעמים רבותלתחושות חולי,וכבדות והתוצאה היא איבוד השמחה.

יישום מספרעצות מעשיות ופשוטות יעזרו לנו לעבור כל שבת וחג בהנאה גשמית ושמחה רוחנית:

·כמות המזון – הרמב"םמלמדנו שצריך לאכול "כדי רביע משביעתו", ז"א לאכול עד כמעט שובעולא מעבר לכך. מרגע שהקיבה מלאה באמת חולפים 20 ד’ עד שתחושתהשובע מורגשת. מילוי הקיבה מעבר לקיבולת גורם לאי יכולת הקיבה לטפל כראוי במזוןולהוצאתו טרם זמן למעיים. זהו אחד הגורמים העיקריים להרבה חולאים ומצבים לא נעימיםהחל מצרבות, גזים וכלה בכיבים ומחלות מעיים.

מפאת ריבויהמנות, אכלו מעט מכל מנה. ללא תוספת.

·לעיסת המזון– איכלו בנחת! ישללעוס את המזון היטב. הלעיסה היא שלב העיכול הראשוני. לעיסה טובה תורמת ליכולתשלנו להרגיש את נקודת השובע. אי לעיסה של המזון גם היא מהגורמים לחולאים ומצביםהנזכרים למעלה.

·פחמימות,חלבונים וירקות-לסובליםמבעיות עיכול,תחושת כובד לאחר ארוחה גדולה מומלץ בחום להפריד בין החלבוניםוהפחמימות בסעודה ולשלב כל אחד מהם עם ירקות.

·הרבו באכילת ירקות בסעודות-מבושלים,מגווןשל סלטים חיים. הירקות עתירים בסיבים תזונתיים העוזרים לעיכול. תבלו את הסלטיםבשמנים טובים (מעט!) המעיטו בסלטים מבושלים ומתובלים במיונז.

·צמצמו את כמויות המזון השמן- בשר רזה במקוםבשר שמן, אפייה במקום טיגון, שמן במקום מרגרינה. צמצמו את כמות השמן במאכלים עצמם.

·שתייה– שתייה בזמןהארוחה משבשת תהליכי עיכול וגורמת לצרבות, גזים ושאר תחושות לא נעימות. לכן מומלץלהשתדל,להתאפק לא לשתות בזמן הארוחות. שתו לאחר הסעודה או לפניה. כמו כן מומלץלהימנע משתייה ממותקת,אשר מלבד קלוריות מיותרות וסוכרים מעוותת את מנגנון הצמאומגבירה את הרצון לשתות.

·פירות -פירות מתעכליםמהר.בקיבה שוהים בזמן זה מאכלים שאינם מקלי העיכול. אכילת פירות בסוף הארוחה גורמתלתסיסת המזון בקיבה ולתופעות ובעיות עיכול. לכן ככלל פירות עדיף לאכול, לפני הארוחות או כמה שעותאחרי.

· לאלהגיע לשולחן החג רעבים -דווקא בערבי שבתות וחגים מומלץ לשבת ולאכולבמשך היום. אכילה מועטת במשך היום ולאחריה סעודה דשנה גורמים לאכילת יתר ובעיותעיכול.

·תנועה- בעיקר בחגיםוחול המועד, לאחר עיכול המזון הפעילו את הגוף כמידת האפשר מתאימות בעיקר הליכותבנחת באויר הצח.

תוספי מזון- לסובלים מבעיות עיכול שונות מומלץ לשלב תוספימזון טבעיים ואיכותיים- פרוביוטיקה (חיידקי ביו), אנזימי עיכול, כלורופיל.



לשאלות נוספות, ייעוץ נוסף ניתןלפנות לקליניקה או למייל shementov@012.net.il

בברכת חג שמח. שמעון וגילה הלאג "שם-ן טוב רפואה טבעית"

0 תגובות
bottom of page