Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility גילה הלאג-על אומגה 3 – בשפה פשוטה
top of page

גילה הלאג-על אומגה 3 – בשפה פשוטה



נדמה לפעמים שאומגה 3 היא מילת קסם. כווולם ממליצים: המדיה, המוכר בביתטבע, המטפלים ברפואה טבעית. כולם מתעקשים שאומגה 3 היא מחויב המציאות בימינו אלה -והם צודקים!

מאמרזה מטרתו להסביר בשפה ברורה ופשוטה על האומגה 3 . מהי האומגה3איך מסייע השימוש בה ואיך לרכוש נכון אומגה 3.

אומגה 3 הוא שם כללי לתת קבוצה של חומצות שומן בלתי רוויות. תתקבוצה נוספת היא האומגה 6 . קבוצת האומגה 3 מכילה 3 חומצות שומן- ALA, EPA,DHA. חומצותהשומן מקבוצת אומגה 3 הכרחיותלתפקוד אופטימלי של כל תא בגופינו! מכיוון שגופנו אינו מייצר את החומצות ,המקור לקבלתם הוא דרך המזון. המקורותהטובים ביותר הם דגי ים קרים ומקורות צמחיים שמן פשתן ומרווה.

תושבי צפון אפריקה נהגו לצרוך דגי ים בתפריטהתזונה שלהם על בסיס קבוע. ואילו באירופה שבה דגי הים לא היו נפוצים, זכור ולאלטוב טעמו של שמן הדגים שנאלצו הילדים לבלוע. השינוי שחל בקצב החיים והתפתחותתעשיית המזון שינו לרעה את הרגלי התזונה. אנו צורכים היום בעיקר מזון תעשייתי, מעובד ועתיר בחומריםמזיקים. מזון זה מלבד היותו מזיק לגוף, מונע מאיתנו קבלת תוספי תזונה הכרחיים’ שאחדהעיקריים בהם הוא -אומגה 3.

התועלות מצריכת אומגה3 :

אומגה 3 מונעת מיגרנות. מונעתמחלות לב וכלי דם , מורידה רמות טריגליצרידים (שומנים מזיקים) בדם. מטפלתבמצבי דלקת כרונית (כגון דלקת פרקים), מטפלת ברמות גבוהות של כולסטרול, ויתר לחץ דם. היא מסייעת בפעילות תקינה של המוח, עוזרת בטיפול בלקויות למידה, תורמת מאודלהגברת יכולת הקשב וריכוז אצל מבוגרים וילדים.

אומגה 3מסייעת בטיפול בדיכאון: מחקרים הראו,כי יש קשר ישיר בין סוגי דיכאוןשונים ורמת אומגה 3 נמוכה אצל אותם בעלי דפוסיםדיכאוניים. כתוצאה מכך, החלו להוסיף לחולים דיכאוניים אומגה 3, בנוסף לטיפולים הקונבנציונאלים, ובהדרגה החלו להקטין מינונים שלפרוזאק, סרוקסט, ליתיום, ריטלין ותרופות נוספות.

אומגה 3 מסייעת בטיפול בתופעותנוירופסיכיאטריות נוספות כגון: אוטיזם, תסמונת טורט, OCD , חרדות ודיכאון. מכיוון שאומגה 3 גם מונעת הרס המיאלין ומעודדת בניה מחדש שלו, יש באפשרותהלסייע להפחתת הסימפטומים במחלותכמו טרשת נפוצה, אלצהיימר ופרקינסון ולהאט התפתחות מחלותאוטואימוניות, אלצהיימר ודמנציה.

לנשים האומגה מפחיתה את תופעות הקדם-וסתיות (PMS). בהריון:מסייעת במניעת קרישת יתר,דיכאון הריוני, רעלת הריון, לידה מוקדמת ויכאון אחרי לידה. נשיםשאינן צורכות אומגה 3 , חשופות יותר לדיכאוןשלאחר לידה, הנובע ממחסור חמור של אומגה 3 .

לאומגה, תרומה בתחום התפתחותתקינה של מוח העובר, מערכת העצבים ורשתית העין. במחקרים שנערכו בדנמרק נמצא, כי נשים שנטלו אומגה 3 בזמן ההריון ובזמן ההנקה, ילדוילדים בשלים יותר , בממוצע שבוע מאוחר יותר, ועם מנת משכל גבוהה יותר לעומת הקבוצהשלא נטלה אומגה3.

השפעת האומגה 3על תפקודי המוח

נזכירכי ישנן שתי קבוצות של חומצות שומן החיוניות לתפקודי המוח-חומצה ארכידונית שהיאאומגה 6 וחומצות השומן DHA וEPA שהןאומגה 3.

עקבהתזונה המודרנית קיים במוח האדם עודף גדול באומגה 6וחוסר באומגה 3. זה ההסבר לריבוי מקריםשל הפרעות קשב וריכוז,היפראקטיביות, דכאון,חרדה, דרגות אוטיזם וטרשת נפוצה.

נסבירבפשטות כיצד מתנהלת הפעילות במוח: תאי המוח דומים למערכת חשמלית הבנויה תאים תאים.כל תא עטוף בריקמה שומנית אשר תפקידה להגן על התא וכן להעביר מסרים מחוץ אל תוךהתא. בנוסף, בין כל תא לתא יש רווח הנקרארווח סינפטי. בכדי לסגור מעגל ולהעביר תשדורת עצבית (פקודה) בין התאים, צריך מתווךעצבי (נוירוטרנסמיטר) שהוא כעין שליח כימי. בין הנפוצים ב"שליחים" מסוגזה, נמצא את הדופאמין, סרוטונין והאצטיל-כולין.

כדי שהפקודות תעבורנהבצורה ברורה וללא קצר צריך שהתא יהיה מאוזן ובריא. משמע, יכיל את כל חומרי הבניןשל התא- חומצות השומן אומגה 3 ו6 בצורה מאוזנת.

חוסר איזון גורםבמילים פשוטות לקצר בתקשורת, אי יכולת העברת מסרים ו/או מסרים שאיכותם תהיה ירודה. קשב וריכוז– הסיבה העיקרית לתופעות האלוהן מחסור במוליך העצבי דופאמין. התרופה ריטאלין היא מגבירת דופאמין ומעכבת אותו בתאי העצב וכך נוצר, באופןמלאכותי ריכוז גבוה ברווח הסינפטי (בין תאי העצב) ומלאכותית, לכמה שעות נוצרתיכולת הקשבה וריכוז. כמובן שכשפגה השפעת התרופה- יש נפילה, כמו בכל סם. גם התרופהפרוזאק לטיפול בדיכאון, חרדה ולחץ גורמת לעיכוב מלאכותי של הסרוטונין שהוא המוליךהאחראי על מצב הרוח.

לעומת תרופות אלו, האומגה מחדשת את מעטפת התא,כתוצאהמכך חל שיפור בהעברת המסרים הביןעצביים בין תאי העצב ונוצר איזון בשדרים של המעבירים הבין עצביים כמו דופאמין וסרטונין .

רכישת אומגה 3: בכדי לראות באמת תוצאות, חשוב ביותר להקפיד על מספר כללים בעתרכישת אומגה 3:

ההרכבהאופטימלישל כמוסת אומגה 3 צריךלהיות ביחס של 3:2לטובת חומצת השומן EPA . חלקמהקפסולות בשוק אכן מכילות יחס זה, אך חלק מכילות יחסים אחרים פחות יעילים. בייחודמזיקים שמנים המכילים רק את חומצת השומן DHA או כמות גדולה שלחומצת שומן DHAלעומת חומצת השומן EPA .

אחוזי חומר פעיל– בעת רכישת אומגה 3 צריך לוודא מהו ריכוז החומר הפעיל בכמוסה. בשמןדגים יש רק שני רכיבים פעילים-חומצות השומן EPA וDHA. עוד נמצאות בשמן דגים חומצות שומן נוספות אשר אינן פעילות. רוב השמנים בשוק מכילים 10%- עד 30%חומר פעיל בלבד האידיאליכמובן הוא ריכוז של 50%.

טריות המוצר– כל השמנים נוטים להתחמצן במהירות בעיקר בתנאי חום,לחותואור. יש לוודא שהמוצר הוא טרי, לבדוק את תאריך הייצור.

מינון – המינון הנדרש בלקיחת האומגה משתנה מיצרן ליצרןבהתאם לחומר הפעיל, גיל ,משקל והסיבה ללקיחתהאומגה. יש לברר את המינון הנדרשלפני תחילת השימוש באומגה 3.



לשאלות נוספות, הבהרותוהתייעצות אישית, לפנות לטלפון 04-6820074 או לדוא"ל Shementov@012.net.il

" שם-ן טוב רפואה טבעית" שמעון וגילה הלאג

0 תגובות
bottom of page