Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility אחותי הגדולה | נשות אשירה
top of page

אחותי הגדולה | נשות אשירה

עודכן: 18 בפבר׳ 2021


שאלה: שלום הרבנית, אני עומדת להתארס בעז”ה בקרוב, אך רציתי להתייעץ איתך בקשר לאחותי הגדולה שעוד לא נשואה, היא תמיד מעודדת אותי למצוא את הזיווג שלי למרות שהיא עוד רווקה, אבל אני רואה איך כואב לה שאנשים מתחתנים סביבה.. אני לא מסוגלת להסתכל לה בעיניים, איך אוכל לנחם אותה במצב הזה?

תשובה: מדהים שאת ככה איתה בלב, לבן אחרי שהוא מרמה את יעקב ונותן לו את לאה הבכורה במקום רחל. אומר משפט נורא: ” לא ייעשה כן במקומנו לתת הצעירה לפני הבכירה”. אנחנו פוגשים את הביטוי הזה פעם נוספת, כאשר דינה נאנסת ע”י שכם. כתוב: “וכן לא ייעשה”, כך כתוב גם באונס תמר ע”י אמנון: “וכן לא ייעשה, נעשתה הנבלה הזו בישראל”.

איזו מן השוואה זו? בין אחות צעירה שמתחתנת לפני אחותה הגדולה, משתמשים באותו ביטוי לגבי מעשה נורא כזה? התשובה היא שמותר לצעירה שמצאה חתן לפני אחותה הבכירה להתחתן. למה לא? אבל שלא תהיה סיטואציה כזו כמו באונס, שרק צד אחד נהנה וצד אחר סובל ומסכן. תתחתני לך ובכייף ואחותך האצילה תפרגן לך, אבל אל תדירי אותה מן התהליך. לא ייתכן שצד אחד רק ישמח וצד אחר יישאר בלי כלום. את עלולה להדיר אותה לא מפני שאת עסוקה, אלא מרוב שלא נעים לך ממנה אז את תסתירי ותחביאי. אין כאב גדול מזה, תשתפי אותה בבחירות השמלה, במריבות ביניכם ואם אין תייצרי אותם. תני לה להיות חלק מן העניין, וכן לא ייעשה במקומנו! מה הכוונה? ה’ לא מוכן שאחת תשמח והשנייה לא. תגידי לו: ריבונו של עולם זה לא פייר! אתה לא יכול לחתן אחת ואת האחרת לא, אתה כתבת בתורתך “וכן לא ייעשה”. תתחתן אותה גם, תעתירי בעדה, חבקי אותה. תני לה להיות חלק מן התהליך ותהיה לכם כזו שמחה גדולה! שיהיה במזל”ט לך וגם לה מיד אחרייך בעז”ה.

ניתן לשלוח שאלות נוספות לרבנית ימימה מזרחי למייל של משרדי אשירה: ashiraoffice@gmail.com ונשמח להעביר לרבנית את שאלתך.

0 תגובות
bottom of page