Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility 10 תובנות מעשיות ומעצימות מסידור מדפים ומגירות! | זהבה רוז
top of page

10 תובנות מעשיות ומעצימות מסידור מדפים ומגירות! | זהבה רוז

1. בסידור וניקוי מגירות אני אוהבת לטפל במגירה אחת או לכל היותר במספר מגירות בעלות תכולתה דומה בכל פעם. כלומר כשם שאינני מוציאה ומנקה ומארגנת את כל המגירות הנמצאות בכל הבית בו זמנית, ואפילו לא את כל המגירות שבחדר אחד בבת אחת, כך איני צריכה לצפות מעצמי להשתפר בכל מה שטעון שיפור בבת אחת ובתקופה אחת בו זמנית!

2. בסידור מדף ומגירות אני אוהבת לרוקן את כל התכולה למקום אחד על משטח גדול בחוץ ואז למיין ולהעביר כל פריט למקומו המתאים. כך בדומה – במה שיושב על הלב והנשמה, צריך לפעמים להוציא ולהתבונן ולמיין. לכתוב על הדף או לשפוך את כל הלב בפני מי שמקשיב ואחר כך קל יותר לעשות סדר ברגשות ובמחשבות.

3. כיצד התחלתי לסדר היום את המגירות והמדפים? תכננתי אמש לפני השינה “מה אני מתכננת לעשות/לסדר/לארגן מחר והיכן” וגם רשמתי זאת על דף. וראה זה פלא למחרת נמשכתי לבצע את הפעולות המתוכננות והרשומות. תופעת הדחיינות היא אויב המופיע אצל רבים וטובים. בדרך כלל עד שלא תגיע שעת האפס או הימים האחרונים לפני… לא מתחילים ולא מתגייסים לעשות את הדברים החשובים. שיטה עוצמתית ויעילה ומוכחת כדי להתגבר על הדחיינות ולהגיע לארגון טוב יותר של הזמן היא תכנון ורישום מראש! א. רישום יומי מהלילה שלפני – מומלץ לרשום שלושה עד חמישה דברים שהייתי רוצה לבצע מחר ולהבטיח לעצמי בצורה ברורה ונחושה שמחר אני אעשה בלי נדר את מה שכתבתי בדף. כך אני מתרגלת והתת מודע שלי קולט שאני רצינית בהחלטות שלי ומה שאני כותבת יתבצע והוא פועל לטובתי ומסייע לי להמשיך ולהתקדם כל העת. ב. רישום שבועי במוצאי שבת או לפני פרויקט תקופתי כמו התארגנות להוצאת החמץ מהבית לפני פסח – כאן מומלץ לרשום “מה אני מתכננת לעשות ומתי” רישום זה יעיל במיוחד אך נדרשים לו מיומנות והרגל רב יותר. עם הזמן כאשר נהיה רגילים בתכנון היומי מהלילה לפני, ראה זה פלא גם תכנון שבועי ותקופתי יראה לנו מעשי ומרתק. נוכל לשלב בו ולשבץ עשיה של הדברים החשובים לנו ביותר בחיים ולסכם אחר כך שבוע עם סיפוק של עשיית דברים גדולים שאולי דחינו מזה ימים חודשים ושנים! כך בדומה נוכל לבצע פעולות ואט אט לסגל לעצמנו הרגלים כמו הפחתת סוכרים, ארוחות מסודרות, הרגלי פעילות גופנית בריאים, טלפונים חשובים ועוד ועוד בתחומים שונים ומגוונים.

4. קל יותר לסדר בשניים או יותר ובליווי מוסיקה או הרצאה מעניינת. השמחה והמודעות הפתוחה עושים טוב על הלב והצעדים קלים יותר! כך בדומה מומלץ לאמץ את השמחה כל השנה ולהכניסה לשגרה בכל עשיה ואפילו אם הפעולה שבחרנו או הטילו עלינו לבצע היא בלתי נעימה ואיננה הפעילות המועדפת עלינו!

5. ה’ נתן לנו זמנים ועיתים בשנה המתחלפים ומתחדשים. ידוע שמועדי השנה אינם מאורעות שהיו בלבד אלא השפעה שיורדת לעולם מדי שנה בשנה. אם ננסה לחוש ולהתחבר אל ההשפעה והסגולה המיוחדת הקיימת גם אנו נדבק באווירה הכללית המעודדת ונהיה מרוכזים וממוקדים בדבר אחד המתאים לזמן נקבל הרבה מאוד סיעתא דשמיא ונצליח בו. בתקופה זו של השנה למשל בה מרוכזים כולם בסדר וניקיון והתחדשות נעשה כן גם אנו במרץ ונהנה מהתוצאות כל השנה. חישבו לדוגמה על ההרגשה של מגירות מסודרות עם מקום לכל דבר ופריטים נחוצים שיושבים לכם במקום זמין וייעודי להם-איזה כיף לחיות ולתפקד בסביבה כזו!! אותו הדבר אפשר ליישם לדוגמה גם בזמני הארוחות – אם אוכלים אז אוכלים! כדאי להקדיש את הרבע שעה או עשרים דקות כדי להתמקד רק בסעודה, ללעוס היטב וליהנות מכל ביס ונגיסה וטעם המאכל. כך נצטרך לאכול פחות ולהיות מסופקים יותר!

6. בכל יום יש זמנים שוחקים ותביעות ודרישות דחופות ואפילו אם הן חשובות הן יכולות להיות מעייפות ומתישות. כדאי להקפיד גם בימים אלו לקחת לנו כמה דקות ואפילו חצי שעה ביום! של תחנת כח מעצימה ומשחררת בה נטעין אנרגיה וכוחות לכל המשימות! טעינת כח חשובה תמיד ובמיוחד בערב פסח! בלי דלק אפילו רכב לא יכול לסוע! מה עוד שאנו רוצות להגיע לליל הסדר עם כוחות ושמחה וליהנות מהלילה אליו התכוננו כה הרבה ולנצל את הסגולות הרבות שבו! טעונות בכוח נפשי ופיזי נוכל לנצל ולשאוב בס”ד את הטוב הטמון גם בכל יום מימות השנה.

7. חשוב לזכור! לפני תחילת המשימה, נראה שהיא תארך זמן רב אבל אחרי שהשלמנו אותה הרבה פעמים נוכל להיות מופתעות עד כמה היא ארכה הרבה פחות זמן ממה שחשבנו! עד כמה לפעמים דחינו אותה וחבל. היינו יכולים ליהנות כבר זמן רב מפירות ההצלחה! היזכרו במגירה או מדף כזה שלא ידעת מאיפה להתחיל לסדר אבל אחר כך זה ארך הרבה פחות זמן משחשבת! אותו הדבר בניהול מעקב אכילה או ארוחות מסודרות ומזינות – אולי הדבר יגזול הרבה פחות זמן ואנרגיה ממה שאת חושבת וכדאי להתחיל וליישם את כל מה שאת תמיד מתכננת???

8. קשה לך להתחיל? לא יהיה לך הזמן? חשוב שלא תפלי למלכודת ה”אין לי זמן בכלל” או “הכול או לא כלום”! קבעי לעצמך – “אני מסדרת רק 5 פריטים” כך בוודאי 5 ועוד 5 מצטרפים לחשבון גדול וסדר בחדר אחרי כמה ימים. כן תוכלי להגיד לעצמך: “אני מסדרת רק עד השעה 11 בבוקר מה שאספיק ובלי לחץ”! בוודאי לאחר תקופה תוכלי להביט אחורה ולהגיד לעצמך שהתקדמת ואולי אפילו השגת תוצאות יוצאות דופן או התגברת על דחיינות ישנה. אותו הדבר בעקרונות התזונה הנכונה ובכל תחום שבוחרים! ראשית מתחילים וההמשך כבר קל יותר. לא כדאי לחשוב על כל הר המשימות כמקשה אחת ולהתייאש כאשר רואים או לא מגיעים מיד לנקודה הגבוהה ביותר בפסגת ההר! כשם שאיננו מדלגים לפסגת ההר בצעד אחד והעליה מתבצעת צעד אחר צעד ובאמצע אפשר גם לנוח ולהתבונן בנוף ולשאוף אוויר צח כך איננו צריכות לרצות לכבוש את המטרה ביום אחד ובוודאי שלא להתייאש כאשר לא הצלחנו לשנות הרגל רב שנים ביום אחד.

9. “מודעות מעוררת את כוח החירות”! מודעות מאפשרת לנו לבחור ולא להיות בעצמנו סתירה מהלכת לחלומות שלנו! בדומה לעובדה שאנו מוציאים החוצה את תכולת המדף ובודקים “מה אני צריכה ומה לא”, “מה כבר לא משרת אותי ומקומו בפח או במקום פחות נגיש ויותר מרוחק” כך אם נאוורר את המחשבות שלנו והרגשות נוכל לבחור מה להשאיר ומה לשנות ואיך להתארגן כדי להרגיש ולהגיע לטוב ביותר או לפחות לטוב יותר.

10. אפשר אפילו ליהנות מזה!!! אפשרי ליהנות מהתהליך וכמובן מהתוצאה. המחשבה והדמיון על התוצאה הרצויה ועל החזון שלנו בצורה מפורטת וחיה ככל האפשר, נותן כח להתחיל, לעשות ולהתמיד בכל דבר שרוצים! וההוכחה – הסיפוק שיש לי עכשיו מהחלטה של אתמול שנכתבה על הדף לפני השינה, התחלת עשיית הסדר במדף ובמגירה או השולחן וההנאה מהתוצאה שמול העיניים ואפילו 10 תובנות לחיים שאני חולקת אתכן עכשיו! ומכאן אני מקישה גם לתחומים אחרים של אכילה בריאה ומסודרת, סידור הבית בכל יום מימות השנה ובכלל – חברות – אפשר אפילו ליהנות מזה!

אז שיהיה לכולכן ולכל עם ישראל פסח כשר ושמח עם גאולה אמיתית ושלימה מכל המצרים ובכל המובנים

אשמח לקבל תגובות, שאלות וגם תובנות שהתעוררו אצלכן כאשר סידרתן מדפים ומגירות לקראת חג הפסח הקרב ובא…

זהבה רוז Master NLP ודמיון מודרך מאמנת אישית ומנחת סדנאות לנשים ונערות למודעות עצמית, העצמה, אורח חיים בריא והרזיה מהראש! מחברת הספר: 10 הדרכים הטובות ביותר להצלחה בהתמודדות עם אכילה רגשית raza.vebriah@gmail.com

0 תגובות
bottom of page