Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility מתכון לפאי מוס שוקולד מטורף וקל | חן קליין
top of page

מתכון לפאי מוס שוקולד מטורף וקל | חן קליין

עודכן: 18 בפבר׳ 2021


IMG_1790

פאי מוס שוקולד מטורף וקל | חן קליין

תמיד הייתי טובה בבישול. באמת. אני זוכרת את עצמי במטבח מאז שאני זוכרת את עצמי. אבל לא לאפות. אצלנו בבית, אחותי הייתה אופה, ואני על הסירים. מאז, תמיד פחדתי לגעת בעוגות. הכרזתי תמיד-” אני לא יודעת לאפות”. העדפתי לא להתקרב לזה. פחדתי מהתוצאות החצי- חצי שלי. אז מתי התחלתי לאפות? כשהבנתי (בזכות מורה טובה…) שלא בהכל צריך להיות מדהימה מרשימה ומושלמת. אני יכולה להיות גם בסדר. גם לנסות גם משהו שאני לא מלכת ההצלחות בו. שמותר לי להיות כמו שאני, לנסות, לפול ואולי גם להצליח, את ההצלחה שלי. לאו דווקא הצלחה שוברת שיאים, אלא ברמה שלי, במקום שלי. שה’ אוהב אותי ככה. הבנתי את זה על החיים בכלל, והתחלתי לאפות… אבל גם היום אני לוקחת מתכונים מאחותי, שהיא קונדיטורית מדהימה (שלא נוגעת בסוכר… איזה כוח התגברות!) אז הנה המתכון:

פאי מוס שוקולד- העוגה הזו מורכבת מבסיס של בצק פאי קלאסי פריך ועליו מילוי שוקולד טעים ונימוח. קינוח שווה בהחלט. מכינים אותה בשני שלבים, אבל זה באמת לא מסובך.

החומרים: לבצק: 1/2 כוס סוכר (100 גרם) 200 גרם מרגרינה או חמאה 2 ורבע כוסות קמח (300 גרם)

למילוי: 125 גרם שוקולד מריר (חבילה ורבע בערך) 1/2 כוס שמן 4 ביצים 100 גרם אבקת סוכר (חבילה) קצת פחות מחצי כוס קמח. כפית תמצית וניל

מכינים: מחממים תנור ל-180 מעלות. מערבבים יחד את כל חומרי הבצק ולשים, במיקסר או ביד. משטחים על תבנית פאי/ תבנית חד”פ רגילה ומעלים את הבצק לדפנות התבנית, כך שיכסה את כל פנים התבנית. אופים כ-15 דק’ עד שהבצק אפוי מעט אבל לא זהוב. (הוא יעבור אפיה נוספת אחרי שכבת השוקולד).

ממיסים את השוקולד והשמן במיקרוגל או בסיר כפול (שנקרא בלשון המקצוענים- בן מארי). מערבבים לשוקולד חלק. מקררים מעט ומוסיפים את הביצים אחת אחרי השניה, אח”כ את האבקת סוכר ובסוף את הקמח ותמצית הווניל.

אופים עוד 12 דק’ נוספות. בהנאה ובשמחה!

הערות: הולך מצוין גם עם קמח מלא. ממקורות יודעי דבר נמסר כי לא מומלץ להמיר את המרגרינה של התחתית בשמן, אם לא אכפת לכם לנסות, תגידו איך יצא ואולי גם אני ינסה… מבטיחה בכל אופן להביא מתכונים קצת יותר בריאים בהמשך, חן

0 תגובות
bottom of page