חיפוש
  • ashiraoffice

ט”ו בשבט – פרי או קליפה? – עדנה קדוש

עודכן ב: פבר 23

ט”ו בשבט – פרי או קליפה? – עדנה קדוש

עדנה קדוש / טיפולים וסדנאות ברפואה משלימה / צומת גוש עציון

“כל מה שנברא בששת ימי בראשית צריך עשיה. כגון החרדל צריך למיתוק, התורמוסים צריכים למיתוק, החיטים צריכות להיטחן. אפילו האדם צריך תיקון” (בראשית רבא י”א).

סדר ט”ו בשבט מקורו בקבלה, האומרת לנו שהאדם נברא עשוי אך לא מתוקן. כל העולם כולו נברא עשוי אך לא מתוקן.

ט”ו בשבט מביא איתו אנרגיה של תיקון. כל עץ וכל צמח צריכים תיקון. אם נתחבר ליום הזה בתשומת לב נקבל משמעות וכח של תיקון וצמיחה מחודשת. בוודאי לא נגיע מיד לתיקון השלם, אלא נתקרב לטוב שלנו והתהליך יגלה טוב הולך וגדל. בתקופה זו אנו חיים חיי שיגרה. עברנו את חגי תשרי “האינטנסיביים”, אנו לפני חגים אחרים (חגי אדר עד סיון) אשר ימלאו אותנו בעשייה מבורכת. ימים אלו הם ימים של רגיעה כביכול. אלו ימי חורף, החושך יורד מוקדם, יש יותר שעות שהייה בבית משעות שהייה בחוץ, והנטייה היא התכנסות פנימה. כמו בטבע… שהוא בהתכנסות פנימית ועובר תהליכי עיבור טרום לידה. בנוסף, ט”ו בשבט אינו חג שיש איתו מטלות או הלכות מעשיות רבות ולכן הוא עובר “בחיפוף”… נתבונן בהיבט התיקון, ונקבל במתנה את אוצרות היום הזה. ישנם כמה מושגים בקבלה, “קליפה” וגם “תוך” שמסבירים לא רק את מבנה הפרי אלא גם את מבנה האדם. קליפה – זה החלק הגשמי של האדם או החלק שהוא כיסוי לפנימיות שלו. חלק זה מיותר ומסתיר את האמיתי והטוב שהוא. הקליפה היא המסכות שאנו “לובשים” , הקליפה זה “הכרטיס ביקור” שאנו מציגים את עצמנו ושם כתוב התואר האקדמאי שלנו או המקצוע שלנו, אבל אין זה תיאור של התוך שלנו אלא של הקליפה. הקליפה היא “הפוזה” בה אנו מתנהגים כדי להתאים עצמנו לחברה, או לעמוד בציפייה של ההורים או הבוס או הציפיות שלנו מעצמנו. תוך – הכוונה לחלק המשמעותי, הפנימי והאמיתי של האדם. תוך – זה האני האמיתי. תוך – זה הטוב שאני. תוך – זה המקום בו יש לי חופש ברמת המחשבה, שם אני חושב באופן עצמאי ויצירתי ולא מחקה ולא מופעל ע”י אחרים. תוך – זה המקום בו יש לי חופש גם בעשייה. זהו מרחב יצירתי חופשי. אין שם דעות קדומות או אמונות תפלות, אין שם מלחמות ומאבקים, אין גם ניצחונות או כישלונות. התוך – הוא מרחב ששם הכל בסדר. מרחב שקט .

גם בפירות יש קליפה ותוך. ישנם שלושה סוגי פירות: 1. ישנם פירות שצריך לקלף ולסלק את הקליפה כדי להגיע אל התוך. פרי האכילה הוא בתוך. ישנן קליפות שקל לקלף ויש קליפות שקשה לקלף. יש פירות שנדרש מאתנו עמל רב כדי להגיע לפרי. (רימונים, אגוזים, ערמונים וכו’). 2. ישנם פירות שהחלק החיצוני הוא הראוי לאכילה (תמרים, זיתים). הם דומים לאנשים שמבטאים ומוציאים את הטוב שלהם החוצה. גם הם, שלכאורה נראים “גבוהים” יותר כי הטוב גלוי, צריכים להוציא ולסלק את החלקים שאינם ראויים, ונמצאים בתוכם. 3. ישנם פירות שאין להם פסולת, אין להם קליפה או גרעין והם ראויים לאכילה . פירות אלו לא מחולקים לקליפה, לפרי ולגרעין. (תאנים, ענבים).

האדם דומה לפירות. יש אנשים עם קליפה חיצונית, קליפה גסה, מחוספסת ודוקרת או קליפה עדינה וקלה להסרה. יש אנשים שנראים כלפי חוץ חיוביים מאד אך יש בהם גרעין פנימי נוקשה ולא מעודן. יש גם אנשים שהם כמו פרי בשל בפנימיות שלהם וגם בחיצוניות. במחשבה , בכוונה שלהם וגם במעשים ובמערכות היחסים השונות. זו דרגה גבוהה של אדם כיוון שיש אחדות בין הפנים והחוץ.

מי אני? פרי או קליפה? פרי יותר מקליפה או קליפה יותר מפרי? פרי ללא קליפה?

תרגיל 1:

שב נח, עצום עיניים, הרפה את הגוף. התבונן וראה לפניך מונח מגש מיוחד. על המגש עומדת דמותך , לא כפי שאתה רואה אותה בראי, אלא בדמות אחד מפירות ארץ ישראל. דמותך מופיעה ב”תחפושת” של פרי. הפרי הראשון שעלה בדמיונך יהיה הפרי שתתבונן בו. אל תחליף את הפרי ואל תפעיל את הראש בשלב הזה. תתבונן בפשטות בפרי שעלה בדמיונך, הסתכל בו עוד ועוד. שאל את דמותך שלבשה צורה של פרי: מדוע הופעת בצורה הזו דווקא? מה באת לספר לי ב”צורה שלבשת”? להקשיב ברוגע. לנשום.

תרגיל 2:

שב נח… עצום עיניים והרפה את הגוף. התבונן בעצמך בשלושה מצבי חיים. א. מצב קליפה חיצונית. לאדם יש קליפה חיצונית כדי להגן על עצמו ממשהו, כדי לאטום עצמו מפגיעות, כדי להסתתר או לשרוד מציאויות קשות. דוגמא: אנשי צבא קרביים מפתחים לעצמם קליפה המתבטאת בצורת דיבור ועמידה אופיינית המאפשרת להם לשרוד מצבים רגשיים מורכבים. דוגמא: ילד לומד לא לבטא את דעתו כדי למנוע בבית מתח ומחלוקת. הוא נהיה שתקן וזו הקליפה, עד שנדמה כי אינו יודע להתבטא. 1. איפה בחיים אתה “לובש” קליפה חיצונית המתבטאת בלבוש, התנהגות מסוימת או צורת דיבור וכו’?

2. במה הקליפה משרתת אותך?

3. מה יקרה לך אם תסיר את הקליפה?

ב. פרי חיצוני וגרעין פנימי. לאדם זה יש התנהגות נעימה ובפנימיות הוא מכיל נוקשות או כעס ששומר בתוכו.

דוגמא: אדם שכלפי חוץ יראה התנהגות מתחשבת ומנומסת. כלפי עצמו או בביתו יהיה נוקשה וכעסן.

1. איפה בחיים אתה מתנהג נפלא כלפי חוץ אך בביתך או לעצמך אתה מתנהג באופן לא ראוי?

2. מה הרווח שלך מההתנהגות הזו?

3. מה יקרה לך אם תוותר על החיצוניות המתוקה במקומות החיצוניים?

ג. פרי ללא פסולת. אדם שליבו ופיו שווים. אדם שמתנהג כמן שהוא חושב . 1. איפה בחיים יש בך מקומות בהם אתה חושב, מדבר ועושה בקו אחיד? 2. באילו מקומות בחיים היית רוצה לחיות בלי פוזות, מסיכות ותחפושות?

“עתיד הקב”ה לקבץ את כל ישראל מארבע כנפות הארץ, הגנן הזה שנוטע מערוגה לערוגה, כך עתיד הקב”ה ליטע אותם לארץ טהורה שנאמר: “שתולים בבית ה’ ” (פרקי דרבי אליעזר י”ט)

שנזכה לגאולה הפרטית, שבכל ערוגה שיש בנו יהיו פירות טובים.

050-5574065 / ednakadosh18@gmail.com

#טובשבט #עדנהקדוש #פריאוקליפה

0 תגובות

הרשמי לניוזלור והישארי מעודכנת

יצירת קשר

מרכז שמים/ אשירה
רחוב יחיאלי 4 נוה צדק תל אביב
טלפון: 0722-146146
טלפון ארה"ב : 347-901-5172
חניה בשפע באזור כולו.

אודות אשירה

אתר הצמיחה הרוחנית לנשים “אשירה” הינו אתר אינטרנט המכיל מידע כולל ומגוון לפיתוח וצמיחה מבחינה רוחנית עבור נשות

 ישראל. 

לתנאי שימוש ופרטיות >>

תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה)

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Flickr