Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility הר’ ימימה מזרחי | שיעור מהנסיעה של אשירה לאומן | אייר תשע”ח
top of page

הר’ ימימה מזרחי | שיעור מהנסיעה של אשירה לאומן | אייר תשע”ח

עודכן: 7 במרץ 2022


שיעור מהנסיעה של אשירה לאומן |הר’ ימימה מזרחי | אייר תשע”ח

אנחנו במקום שקוראים לו משיב נפש, כי הנפש התפזרה למילון כיוונים, קוראים לזה בעברית פגם הברית. את כבר לא יודעת עם מה את אמורה לכרות ברית, למי להיות נאמנה עכשיו? איפה להשקיע את מיטב הכוחות שלי, בעלי? הילדים? עבודה?. וכל הזרעים שזרעת לבטלה במקומות שגויים, מהם הוא ישיב לך את נפשך. זה החלק הכי מרגש במגילת רות.

רות, מותשת בת 43, בחדר לידה נולד לה בן מהמם, שמה אותו בידיים של חמותה נעמי “והיה לך למשיב נפש ולכלכל את שיבתך כי כלתך אשר אהבתך ילדתהו הלא הוא טוב לך משבעה בנים”, משהו מהנפש המפוזרת של נעמי השכולה, האלמנה, משהו חוזר אליה. איך פוגשים את רות המואביה במגילת רות? אוספת שעורים מפני שהיא בדור איום, בדור שבו הכל התפזר, דור של החפצת נשים וזלזול בזוגיות. חייבים לאסוף הכל למקום, לשים אותך בבית שלך, למצוא מנוחה. אני לא יודעת מה אני רוצה מעצמי כבר ועל מה לבקש? אנחנו בספירת העומר בשבוע היסוד, כל העוונות של חוסר הצניעות שעשית או שחשבת לעשות, לפי המקובלים מתקנים אותם בתפילת שמונה עשרה במילים “וקבץ נדחי ישראל”. אני רוצה להחזיר את הנפש שלי למקום. ליקוטי מוהר”ן: “דע, שכל מה העולם מדברים בספירה (בספירת העומר) הם מדברים רק מהספירה של אותו היום.. אם יטה אוזנו היטב לסיפורי דבריהם ישמע שהם מדברים רק מהספירה של אותו יום”- כל מה שתדברי היום, יהיה קשור לספירה, והיום בספירת העומר זה יום לבקש על התפארת שביסוד- תפארת זה יופי ויסוד זה צניעות, וזה שני דברים הפוכים. כי תפארת זה משהו יוצא החוצה, לענפים של עץ קוראים פוארות. והיסוד זה להחזיר הכל אל היסוד, לחזור למקום, להיות צנועה. איך עושים את השילוב הזה? אני רוצה להיות צנועה וגם יפה. וזו תכונתו של יוסף הצדיק שזה השבוע שלו, כזה יפה וכזה צנוע.

כשהכל חוזר למקום קוראים לזה בשפה החסידית “הריני מקשרת..” ציון של צדיק מקשר ואוסף. הגאון מוילנא אומר שכדי להכיר מישהו צריך להכיר את המשנה הראשונה שלו. תורה א’ בליקוטי מוהר”ן: “דע, כי ע”י התורה מתקבלים כל התפילות וכל הבקשות שאנו מבקשים ומתפללים”. צריך להבין שאי אפשר להגיד משפט כזה בתקופה של ר’ נחמן, ושנאו אותו ורדפו אותו על כך. אתה הופך את התורה לאמצעי? ר’ נחמן מחדש דבר ענקי, דעו לכם שאתם לומדים לא רק בשביל ידע, רק בשביל שיהיה לכם קשר איתו, אם לא זה סתם אקדמיה.

0 תגובות
bottom of page