Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility דבר העורכת/ נורית אילון הירש המונית של המשיח/ערב י’ בטבת
top of page

דבר העורכת/ נורית אילון הירש המונית של המשיח/ערב י’ בטבת

אפליקציית Gettexi ,  מציינת שהתחביב של הנהג נגינה… כמה דקות והמונית מגיעה, נסיעה מהוד השרון לתל אביב. אני עולה ומציינת לעצמי בסיפוק שהמונית לא מריחה כמו מאפרה.

מתיישבת ומביטה במראה מולי, מזהה נהג ישראלי סימפטי , והרדיו מהדהד בקול…. הנהג המום מביט בי במראה ואומר לי ” הודיעו עכשיו שרונה רמון נפטרה” לוקח לי כמה שניות להיזכר במי מדובר. הנהג מתחיל לנסוע כולו נסער, ממלמל לעצמו. ” לא מאמין איזה צער איזה אסון” לא עוברות כמה שניות והנהג פורץ בבכי, בכי כל כך עמוק, כל כך סוער , מתייפח ממש.

הוא נבוך, מתחיל להתנצל בפניי  “אני אף פעם לא בוכה, שנים לא בכיתי, לא יודע מה קורה לי….”

תבכה, הכל בסדר, אני עונה, גם אני בוכה כל השבוע הזה. והוא ממשיך לנסוע מטושטש מבכי והרדיו ממשיך לספר על רונה ז”ל, והוא ממשיך לבכות , בקול, ממש , התפרצויות בכי שקורעות את ליבי, וממשיך להתנצל… לא מצליח להפסיק… הכל בסדר, אני עונה יש לך לב יהודי הצער הזה אי אפשר יותר אי אפשר הוא מסכים איתי להישאר אטומים לכל הצער הזה… היום י’ בטבת אני מספרת לו, מחר צמים, אני ממשיכה לספר לו שלפני 2,000 שנה היום החל המצור על ירושלים, מצור שבסופן של 3 שנים נחרב בית מקדשינו.

נחרב על שינאת חינם,

שינאת חינם? אני חושבת לעצמי , בעוד נהג המונית ממשיך לקנח את אפו ולהתייפח כמו ילד, אותו ילד שהפסיק לבכות לפני הרבה שנים.

שינאת חינם?  תראה ריבונו של עולם, אני ממלמלת, תראה, יהודי, שאפילו לא יודע מה זה י’ בטבת אבל הלב שלו יודע, יודע מה זה כאב של יהודי אחר, יודע לבכות על צער של אישה שאיבדה בעל ובן ונפטרה ככה בהשאירה ילדים לבכות עליה… והדמעות שוטפות את פניי והמונית ממשיכה לדהור בכבישי ארץ ישראל, 

רבונו של עולם, אני ממלמלת, אפשר שהמונית הזאת תביא את המשיח?

ככה , מונית ברחובות תל אביב, מונית בלי דברי תורה וצומות, ככה מונית מלאה בדמעות ובכי בתמימות ובאהבת חינם , ככה מונית עם נהג שמנגן על גיטרה בשעות הפנאי ובוכה , בוכה כי כואב לו על עוד יהודי.

אפשר שיביא אותו?

0 תגובות
bottom of page