Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility גילה הלאג שם-ן טוב-טחורים, פיסורה והטיפול הטבעי
top of page

גילה הלאג שם-ן טוב-טחורים, פיסורה והטיפול הטבעי

בס"ד

טחורים, פיסורה והטיפול הטבעי



כשליש מהאוכלוסיה בעולם סובלת מטחורים. בעיה כואבת, מטרידהאשר פוגמת באיכות החיים . רבים חושבים כי אין ריפוי אמיתי לבעיה ולא כך הוא: יש ריפוי–הריפוי הטבעי!

מהם הטחורים? ומה זו פיסורה?

טחוריםנוצרים בעקבות לחץ המופעל על הורידים המצויים באזור פי הטבעת והגורם להם להתנפח, לגדול, לדמםולהכאיב מאוד. הסימפטומים הנפוצים הם כאב, גירוד, צריבהודימום שניתן לראות באסלה לאחר פעולת מעיים או בניגוב.

הסיבות השכיחות להופעת הטחורים הן: מאמץ בזמן ההתפנות, עצירות, הריוןולידה, עודף משקל, גיל, תורשה, תזונה לקויה, הרמת משקולות ומשאות כבדים, חוסר בפעילות גופנית, לחץ נפשיומתח.

את הטחורים מחלקים לשלושה סוגים:

טחורים פנימיים שלא ניתן לראותם, אשר בדרך כלל אינם גורמים לכאבים אך כן גורמים לדימום ועלולים להתפתחלטחורים חיצוניים.

טחורים חיצוניים הנמצאים בחלק התחתון של פי הטבעת, אשר וניתן לחוש בהם ואףלראותם.

צניחת טחורים מעבר לפי הטבעת אשר נגרמת כשטחורים פנימיים נעשים גדולים יתר על המידה. בדרך כללהם מופיעים לאחר פעולת מעיים ומלווים בדימום וכאב רב.

פיסורההיא סדק בעור באזור פי הטבעת, המלווה בכאב בזמן היציאות, בלי אועם דימום. הפיסורה היא תופעה שכיחה מאוד אצל נשים לאחר לידה.

כדי לאבחן האם מדובר בטחורים, פיסורה או תופעה שהיא תוצאה שלמחלה אחרת של מערכת העיכול, יש לגשת לרופא מומחה.

הטיפולהטבעי בטחורים:

כאמור, ניתןלטפל בטחורים, לסייע להקטנה של הבעיה ולמנוע התפתחותה. העצות הבאות מיועדות לסובליםמטחורים ו/או עצירות וכן למניעה של בעיות אלה:

תזונה: שינוי של הרגלי התזונה: ארוחות סדירות, אכילה איטית ולעיסת המזון בצורהיסודית הם הבסיס לעיכול טוב של המזון. עיכול טוב של המזוןחשוב מאוד למניעת בעיות ומחלות רבות הקשורות למערכת העיכול כגון צרבות, מחלותמעיים, עצירות וטחורים.

שתית מים: המים מסייעים לריכוך היציאות ועוזרים לעיכול. חובהלשתות בין 8-12 כוסות מים ליום לפחות! מומלץ להתחיל את היום בשתיית כוס או שתיים של מים. יש לשתותמים לא קרים. אין לשתות בזמן הארוחות מכיוון שהדבר מקשה על עיכול המזון.

אכילת סיביםתזונתיים: הסיבים סופחים נוזלים ובכ ךגורמים ליציאות רכות יותר ומכאיבות פחות. בארצות בהן נוהגים לאכול מזוןעשיר בסיבים בעיית הטחורים והעצירות אינה מוכרת! את הסיבים נמצא במזונות המלאים : אורז מלא, קמח מלא, ירקותופירות על קליפתם, שיבולת שועל, סיבי פסיליום, קטניות וזרעים.

אכילת פירותוירקות בשלל צבעי הקשת : הירקותהכתומים מסייעים בשיקום וריפוי ריריות ורקמות. האדומים, הכתומיםוהצהובים– אנטי דלקתיים, נוגדי חמצון ומסייעים לספיגת ויטמין C, הירוקים–עשירים בסיבים תזונתיים.

יש להמנע מ: אלכוהול, מזונות מטוגנים ושומניים אשר מחלישים את הגוף ומערכת העיכול.

ביצועפעילות גופנית: הפעילותהגופנית משפרת את זרימת הדם בגוף, מסייעת להסדרת פעילות מערכתהעיכול ובכך תורמת למניעה וטיפול בטחורים . מומלצת פעילות אירובית, ובעיקר הליכה.

שינוי הרגליהתפנות: יש לגשת לשירותים בזמן שהגוף דורש זאת, להתפנותולצאת. ההתאפקותגורמת לטחורים ועצירות, וזמן ישיבה ממושך-להחלשות הורידים. מומלץ לקרוא במקומות אחרים…

הפגת מתחים: רבים האנשים ש"שומרים הכל בבטן". לתפיסתם זהו ביטוי של נימוס וטיב הליכות. אךהביטוי הרפואי עלול להיות בעיות עיכול, עצירות וטחורים. אימוץטכניקות הרפיה, יוגה וכן טיפולי עיסוי לשחרור מתחים מצטברים יעזרו לרפוי ומניעה.

תוספי מזון: ויטמין C בתוספת ביופלנבלואידים.(פורמולת אסטרולה של סולגאר) מומלצים. השילובהנ"ל שומר על שלמות כלי הדם וגמישותם.

משחתשם–ן טוב לטיפול בטחורים –להקלהבבעיה בתוך זמן קצר לפרטים נוספים לחץכאן

טיפולבפטרית הקנדידה– פטרית הקנדידה, המצויה בגופם של אנשיםרבים, עלולה להחריף בעיית טחורים. מומלץ לטפל בה בשל סיבות רבותמעבר לבעית הטחורים.

טיפ "שם–ן טוב" למניעת עצירות, ולריכוך יציאות:

עם הקימה: לשתותכוס או שתיים של מים. לאחר מכן כף שמן זית + כוס מים חמים.

מנת מלון או אבטיח מומלצים כארוחה הראשונה שלהיום ולאחריה ארוחת בוקר הכוללת לחם מקמחמלא+ירקות.

לסיום היום: זמן הארוחה האחרונה הינו מקסימום 3 שעות לפני השינה. מומלץ לאכול מזון קל לעיכול ולהימנע מפחמימות ריקות (אטריות,אורז לבן,קמח לבן) מומלץ: מרקירקות או סלט ירקות עם טונה.


0 תגובות
bottom of page