Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page

בדרך לגאולה שלי | נורית אילון הירש

עודכן: 2 במרץ 2022


מתוך שיעורה השבועי של נורית אילון הירש – בדרך לגאולה שלי

שמתקיים בימי שני במדרשת אשירה בשעה 19:30

בדרך לגאולה שלי | נורית אילון הירש

כל הפרשיות האחרונות מדברות על גאולה והתהליך של הגאולה הוא ארוך מאוד. היתה יצאת מצרים ומהגאולה הזאת לומדים איך מתרחשת, כולנו הרי מחכים לגאולה וצריך להבין איך השלבים האלה עובדים.

בכל התהליך של השיעבוד והגאולה בני ישראל עבדים במצרים והם עובדים ולא מתלוננים. ואז כתוב: “ויהי בימים הרבים ההם וימת מלך מצרים ויאנחו בני ישראל מן העבודה ויזעקו ותעל שוועתם אל האלוקים מן העבודה”. תראו כמה זמן בני ישראל עובדים ולא אומרים כלום ויש עליהם גזרות נוראיות ולא שומעים מהם מילה, הם לא מתלוננים כלל. צריך להבין שבתהליך של גאולה, השלב הראשון הוא שהעבד- שזה בעצם אני, אבין שאני עבד ושאני צריכה גאולה.

יש תהליך שאת יכולה להיות תקועה בו שנים, שנים את תקועה באותה סיטואציה, את חיה בתוך מקום של חיסרון ושל עבדות שהוא לא גאולה לחלוטין, מקום שאני לא בנינוחות, שאין לי יישוב הדעת, עבודה שלא מתאימה לי והיא קשה לי מאוד.

שיעבוד יכול להיות בחיי היום יום, הוא נמצא אצלינו בכל מיני מקומות בחיים. כל הדמויות של הגאולה אם זה פרעה או משה רבינו, אם זה בני ישראל שזו אני. בתוך הסיטואציות בחיים שלי יש גם כל מיני פרעה. ואפילו אני יכולה להיות לפעמים פרעה בחיים של מישהו אחר. זה יכול להיות חברות מאוד טובה שהחברה היא הפרעה שלי, והיא מצמצמת אותי.

מתי אני לא במקום של גאולה?

במקום שאני לא מחוברת לנקודה הפנימית האלוקית של ההבנה של מי אני באמת. והמקום הפנימי של החלק אלוקה ממעל, שר’ נחמן מדבר עליו הרבה זה לא להיות נצרך לאחרים. המשפט הידוע שלו שהוא אומר: “חידלו מלהיות עניים שובו אל האוצרות שלכם והיו משתמשים בהם”. ר’ נחמן מדבר הרבה על הענין שהאוצר האמיתי שלך נמצא בתוכך. הגאולה האמיתית שלך, מתחילה בחיבור שלך אל האני הפנימי שלך.

 מה שקורה בד”כ בחיים שלנו זה שאנחנו נמצאים במקום שאנחנו לא מבינים שאנחנו בעבדות. עבדות לאמונות מוטעות שיש לי, עבדות למערכות יחסים שאני בעבדות וריצוי של מישהו אחר, וברגע שנבין שאנחנו במקום של עבדות, שם תתחיל הגאולה שלנו.

לשיעורים נוספים של נורית אילון הירש במדרשת אשירה בנושא עבודת הלב עפ”י החסידות וליקוטי מוהר”ן לחצי כאן>>

0 תגובות

Comments


bottom of page