Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility איך רגשות שליליים לא מעובדים מנפחים את הבטן שלך | מזל כהן
top of page

איך רגשות שליליים לא מעובדים מנפחים את הבטן שלך | מזל כהן


סיבה קריטית לנפיחות בבטן זה חוסר יכולת לעכל רגשות, עיכול תקין ברמת הנפשית זה אומר זרימה חופשית של רגשות, כלומר עיבוד בריא של חוויות ויכולת התמודדות עם אתגרי החיים. לפעמים מצב של תסיסה (שזה אומר גזים) שמנפחים את הבטן,

מצביע ברמה הרגשית על סוג של תסיסת רגשות עקב קושי בעיבוד חוויה, או אולי אפילו כעסים חבויים שלא שחררנו מתוכנו שנים. הטיפול בבעיות של גזים ונפיחות בבטן שמקורם בנפש חשוב במיוחד, בעיקר כדי לא לסגל דפוסים של תקיעות וקושי בשחרור רגשות ופחדים.

חוסר טיפול בבעיות אלו לאורך זמן, עלול להביא למצבים פתולוגים קיצוניים יותר בטווח הארוך. תסמינים של נפיחות, גזים וקשיי עיכול אופייניים לאנשים שנוטים לשמור בבטן, לא משחררים, שומרים על איפוק ומדחיקים פחדים.

אמנם זה נושא מאוד עמוק שאי אפשר לדבר,לכתוב עליו בקצרה ובכל זאת אני רוצה לתת לכם כלי מדהים וקליל לעיכול רגשות.

לרוב בני האדם קשה לחוות רגשות שליליים, ואז הם מדחיקים אותם אני רוצה ללמד אתכם לשחרר כל רגש שלילי שעולה בכם ואיך עושים את זה?

נניח ואתם כועסים עכשיו, משהו עצבן אתכן ואתם ממש כועסים עליו, אז פשוט תנו לעצמכם לכעוס כי זה הכי טבעי בעולם, עצם זה שאתם מאפשרים לעצמכם לכעוס זה כבר חלק מתהליך העיכול.

לאחר כמה רגעים קחו נשימות עמוקות ולאט לאט תדמיינו איך אתם נפרדים מהכעס. כי כבר אין צורך בו, נתתם לו ביטוי לזמן מה וכעת בוחרים להיפרד ממנו.

תוך כדי נשימה אתם אומרים לו תודה , נותנים לו מקום וכבוד ואז משחררים אותו! וככה אתם מתייחסים אליו וגם נפרדים ממנו וזה בהחלט עושה הקלה בעיבוד הרגשות. וזה ממש על קצה המזלג , כי שוב זה נושא עמוק בפני עצמו!

bottom of page