Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility אופנה כהלכה | נשו”ת אשירה | אתן שואלות והרבנית ימימה מזרחי עונה⇓
top of page

אופנה כהלכה | נשו”ת אשירה | אתן שואלות והרבנית ימימה מזרחי עונה⇓

עודכן: 18 בפבר׳ 2021


אופנה כהלכה | נשו”ת אשירה אתן שואלות והר’ ימימה עונה

אופנה כהלכה | נשו”ת אשירה אתן שואלות והר’ ימימה עונה:

שאלה לרבנית: אני רוצה להתחיל לעסוק בתחום האופנה, מה היחס של ההלכה לכל הנושא של לבוש ואופנה וההתעסקות בחיצוניות?. איך זה מתיישב עם הציווי להיות צנועה, איך אוכל לשלב את העיסוק הזה בתר בחורה דתיה שרוצה לשמור על צניעותה?

את שואלת את האלה של הכסלו “יפת אלוקים ליפת וישכון באהלי שם”: יופי הוא לא הפך הצניעות ולא הפך התורה. אבל תמיד צריך לזכות מי המלכה ומי השפחה, אסור ששפחה תירש גבירתה. “יפת אלוקים ליפת” זה היווניות, מותר היה לתרגם את התורה ליוונית, מרוב שזו שפה יפה.

היוונים טיפחו את הגוף אבל הם הפכו את זה לחפץ כל מי היתה מכוערת כל מי שלא היתה גזורה מספיק, נגזרה. זהו כל בעלי המומים לא היו, היופי אצלם היה חשוב והאנשים פחות. “יפת אלוקים ליפת וישכון באהלי שם”: מה תעשי כדי שהיופי ישמש את הצניעות ולא הצניעות תהיה תופעת לוואי ואז תוספי פה ותאריכי שם והצנעות תהיה כמו התוספת המעצבנת בבגד, זה לא זה. אין לך יפה מן הצניעות. צניעות זו מילה נרדפת ליופי ויופי מילה נרדפת לצניעות.

ואיך עושים את זה? התשובה היחידה היא: כשאת מתחילה פרוייקט עיצוב את צריכה להגיד את המילה “לכבוד”, חייבת!. כתוב על בגדי הכהן הגדול המעלפים “לכבוד ולתפארת” זאת אומרת אני באה עכשיו לעצב את הבגד הזה לכבוד שמחה של מצווה, ברגע שאת עושה את זה הבגד הופך להיות האמצעי והקדושה הופכת למטרה. שלעולם לא תפלי לתוך הבגידה של הבגדים. הדוגמניות היום הם קולב, הם אי קיימות, הם חפץ, אין להם קימורים אפילו. הם אמורות להיות הדבר שעליו מונח הבגד, להיות מדף.

אל תהפכי אנשים למדפים תהפכי מדפים לאנושיים.

בהצלחה

ניתן לשלוח שאלות נוספות לרבנית ימימה מזרחי למייל של משרדי אשירה – שמים: ashiraoffice@gmail.com ונשמח להעביר לרבנית את שאלתך.


0 תגובות
bottom of page